Grupul KMG International (KMGI) anunță rezultate tehnologice și financiare record, unice în istoria sa de circa 20 de ani, în primele nouă luni din 2017.
”Astăzi vorbim cu încredere despre faptul că KMG International este un grup de companii, care crește stabil de la an la an, indicatorii financiari și operaționali atinși fiind peste rezultatele estimate și reprezentând noi recorduri istorice. În ultimii 5 ani, pe fondul programului de transformare a business-ului la scară largă, am modernizat unitățile de producție, am reconfigurat și extins rețeaua de benzinării, dar am îmbunătățit și întregul model de management al business-ului, aducând Grupul la un nou nivel de calitate și performanță”, declară Zhanat Tussupbekov, CEO al KMG International.
Grupul a înregistrat în primele 9 luni ale anului un profit operațional (EBITDA) de 180 milioane USD, în creștere cu 24% față de rezultatul consemnat în perioada similară din 2016. În 2016, EBITDA-ul obținut de KMG International a fost de aproximativ 204 milioane USD. În același timp, profitul net s-a majorat de la 12,3 milioane USD atins în perioada ianuarie – septembrie 2016 la 77,2 milioane USD în perioda similară a acestui an, pe fondul unei creșteri cu peste 28% a cifrei brute de afaceri până la un nivel de 6,4 miliarde USD.
Pe fondul unei opriri planificate în luna mai a rafinăriilor Petromidia Năvodari şi Vega Ploieşti, unitățile de producție au înregistrat o cantitate de peste 4,2 milioane tone de materie primă procesată în primele nouă luni ale anului (+2%). În perioada iunie – septembrie, rafinăria Petromidia a prelucrat în medie circa 15.150 tone/zi de țiței.
Pentru acest an, Rompetrol Rafinare şi-a propus să proceseze un volum de circa 5,6 milioane tone materie primă, în creştere cu 4,5% faţă de nivelul istoric obţinut în 2016. În acelaşi timp, compania şi-a propus să comercializeze circa 5,3 milioane tone produse petroliere, din care circa 83% carburanţi auto (benzine – 1,4 milioane tone, motorine – 2,76 milioane tone, gaz petrolier lichefiat – 241.000 tone).
Segmentul de retail al Grupului a înregistrat în primele nouă luni ale anului un volum record de circa 2,1 milioane tone carburanți (benzină, motorină, gaz petrolier lichefiat) în România, Moldova, Bulgaria și Georgia, în creștere cu peste 10% față de indicatorul consemnat în perioada ianuarie – septembrie 2016. Anul trecut, nivelul total atins de Grup a fost de 2,9 milioane tone, cu 15% mai mult decât cel din 2015.
În primele nouă luni ale anului, nivelul total al carburanților comercializați în România prin canalele de distribuție (retail, whosale) s-a majorat cu circa 12%, până la circa 1,8 milioane tone. Rompetrol Downstream a consemnat o îmbunătățire de 10% a vânzărilor prin rețeaua sa de distribuție retail și de peste 6% prin canalul de whosale.
Din datele preliminare, vânzările totale de carburanți în perioada ianuarie – octombrie au atins un nivel record, de circa 2,7 milioane tone cu peste 11% față de volumul comercializat în perioada similară din 2016. În cele 10 luni ale anului, Rompetrol Downstream a înregistrat o creștere a volumelor de 7%, iar subsidiarele din Bulgaria, Moldova și Georgia de 12%.
Acestă evoluție a fost susținută de continuarea programelor de extindere a rețelei de distribuție carburanți, finalizarea programului de rebranding al stațiilor Rompetrol, dar și consolidarea brandurilor Hei si Fill&Go.
Recent, compania a deschis o nouă stație in localitatea Câmpulung Moldovenesc, aceasta fiind a patra unitate finalizată în acest an după cele din București (zonele Chitilia și Valea Oltului) și Iași. Până la finele anului, Rompetrol Downstream și-a propus să finalizeze alte 2 noi stații în București și Baia Mare, continuând lucrări de construcție a altor două stații în Sovata și Bacău.
La sfârșitul lunii iunie, segmentul de distribuție al Rompetrol Downstream cuprindea 793 puncte de comercializare (rețeaua de stații Rompetrol, stații Partener Rompetrol, stații mobile Rompetrol Expres, baze interne de 9 și 20 metri cubi). Rețeaua de stații Rompetrol numără în prezent 140 de unități, din care 111 au implementat și conceptul Hei de gastro-restaurant.