Ministerul Energiei a semnat 27 de contracte de finanțare, de peste 138 milioane lei, pentru eficiență energetică în sectorul industrial

Publicat pe Categorii Eficienta energetica, Flux energetic
Prima Pagina Actual Flux energetic Ministerul Energiei a semnat 27 de contracte de finanțare, de peste 138 milioane lei, pentru eficiență energetică în sectorul industrial

Ministerul Energiei sprijină sectorul industrial prin contracte de finanțare pentru modernizarea echipamentelor, construcțiilor aferente procesului industrial, cât și pentru implementarea unui sistem dedicat de management al consumului de energie.

Ministerul Energiei a semnat astăzi, 7 august 2024, 27 de contracte de finanțare, în valoare totală de 138.253.411 lei, în cadrul Investiției 5 din PNRR – Componența 6 Energie – Asigurarea eficienței energetice în sectorul industrial.

“Prin această măsură, ne asigurăm că sectorul industrial din România face pași importanți spre un viitor mai eficient și mai competitiv. Investițiile în modernizarea echipamentelor și implementarea sistemelor de management al energiei vor aduce beneficii semnificative: reducerea consumului de energie de până la 70% pe componentele specifice, reducerea emisiilor de carbon și – foarte important – creșterea competitivității economiei românești. Venituri mai mari pentru capitalul românesc înseamnă locuri de muncă mai bine plătite.

În ultimii ani, sectorul industrial a resimțit puternic crizele suprapuse ale energiei, războiului din Ucraina și materiilor prime. Cu toate acestea, în 2023, ponderea industriei în economie a rămas la un nivel important, de 19,6%. De aceea, relansarea industriei trebuie sprijinită prin toate eforturile guvernamentale.

Ministerul Energiei depune constant eforturi pentru a crea scheme de ajutor din fondurile europene pe care le avem la dispoziție prin PNRR și Fondul pentru Modernizare. Contractele semnate astăzi vor ajuta operatorii economici din sectorul industrial să-și gestioneze mai ușor costurile cu energia și să-și crească producția”, a declarat Ministrul Energiei, Sebastian Burduja

Investiția 5 – Componenta 6 – Energie are ca principal obiectiv finanțarea proiectelor de modernizare și îmbunătățire a eficienței energetice la nivelul operatorilor economici din industrie. Finanțarea este asigurată din fondurile europene aferente PNRR. Scopul acestei măsuri este de a eficientiza procesele tehnologice și de a realiza economii de energie și de a reduce emisiile de gaze cu efect de seră (GES) cu cel puțin 30% comparativ cu emisiile măsurate înainte de acordarea finanțării.

Bugetul total alocat este de 64.000.000 euro. Investițiile eligibile includ instalarea și modernizarea echipamentelor specifice, construcții aferente procesului industrial și implementarea unui sistem dedicat de management al consumului de energie.


Publicat de

Cristina Trefaș

Director Editorial

Un comentariu la “Ministerul Energiei a semnat 27 de contracte de finanțare, de peste 138 milioane lei, pentru eficiență energetică în sectorul industrial”

  1. SCRISOARE DE INTENTIE
    Stimate Domnule,

    Reprezentam un grup de specialisti din Romania – Bucuresti, reuniti in cadrul societatii comerciale Grup Industrial Radu SRL, care – in urma unei indelungate activitati de cercetare, proiectare, dezvoltare tehnologica si de productie – urmeaza sa puna in aplicare / practica 5 (cinci) inventii.
    Noi avem nevoie de un Investitor / Partener – pentru ca, impreuna – in parteneriat -, sa punem in valoare rezultatele cercetarilor noastre.
    Va lansam provocarea de a realiza impreuna – dumneavoastra, in calitate de Investitor, iar noi (partea romana) in calitate de Cercetator / Inventator, Proiectant si Producator – in cadrul societatii comerciale comune din Romania, activitati de cercetare, proiectare, productie, service si comercializare de produse, de diverse tipuri, tipodimensiuni si puteri, rod al punerii in aplicare a acestor inventii de un mare potential energetic, economic / financiar.

    Grup Industrial Radu SRL – cu sediul in Bucuresti – are in portofoliul sau urmatoarele inventii, pe care le prezentam sumar:
    1 – “Hidroturbine Radu”;
    2 – “Magneturbocompresoare Radu”;
    3 – “Motoare Rotative cu Ardere Interna”, prescurtat MRAI – inventie brevetata in Romania si in Franta;
    4 – Motoare Radu;
    5 – “Dispozitive antiderapare” auto.
    … – si nu sunt numai acestea!
    Inventiile sunt libere de sarcini si cautam investitori – finantatori pentru finantarea lucrarilor de aplicare industriala si dezvoltare a acestora.
    Inventiile de la punctele 1; 2; 4 si 5 au fost inregistrate si sunt in curs de brevetare la OSIM – Romania.

    Prezentarea inventiilor si potentialul general al acestora:

    1 – “Hidroturbine Radu”
    Aceasta inventie deschide calea unor aplicatii energetice, industriale, maritime civile si militare cu un potential extraordinar!
    Sunt turbine de constructie speciala, care prin simpla imersionare in ape necurgatoare-stationare, sunt propulsate cu ajutorul presiunii hidrostatice in miscare de rotatie, producand energie mecanica.
    In cogenerare cu actualele alternatoare electrice, devin „Hidrocentrale Radu”, producand energie electrica gratuita, permanenta, fara noxe si cu cheltuieli de investitii infime – comparativ cu actualele Hidrocentrale electrice.
    „Hidroturbinele Radu” – atasate la navele maritime de suprafata si submarine -, produc energie mecanica care le vor propulsa, iar in cogenerare cu actualele alternatoare, vor produce eletricitatea necesara functionarii tuturor utilitatilor navelor respective.
    Toate acestea le vor asigura autonomie de functionare nelimitata – fara costuri de productie si fara noxe, noxe ZERO !
    Demonstram – mai jos – viabilitatea inventiei, care deschide un nou capitol in manualele de fizica: utilizarea energiei hidro – STATICA, direct in energie – MECANICA! Prin simpla imersie in apa: oceane; mari; lacuri naturale si artificiale; bazine cu apa; piscine; chiar simple gropi umplute cu ape pluviale!

    Din calcule, rezulta:
    1 – „Hidroturbina Radu”,
    cu GABARITUL: L x D = 0,500 m x 0,260 m
    LA ADANCIMEA DE IMERSIE : La 1 m La 5 m La 10 m
    VA AVEA PUTERILE:
    – PUTEREA la 100 rot./min. 1,1 Kw 5,5 Kw 11 Kw
    – PUTEREA la 500 rot./min. 5,5 Kw 27,5 Kw 55 Kw
    – PUTEREA la 1000 rot./min. 11,1 Kw 55,5 Kw 111 Kw
    – PUTEREA la 1950 rot./min. 21,0 Kw 108,0 Kw 216 Kw

    2 – „Hidroturbina Radu” ,
    cu GABARITUL marit de 10 ori : L X D = 5,0 m x 2,6 m
    VA AVEA PUTERILE:
    – PUTEREA la 100 rot./min. 2,4 Mw 12,0 Mw 24,0 Mw
    – PUTEREA la 195 rot./min. 4,7 Mw 23,5 Mw 47,0 Mw
    CONCLUZIE: Marind dimensiunile unei „Hidroturbine
    Radu” de 10 ori si variind adancimea de imersie,
    puterile vor creste :
    – PUTEREA la aceeasi turatie = 100 rot./min. si la aceeasi adancime de imersie = 1 m:
    VA CRESTE: 2,4 Mw : 1,1 Kw = DE 2 180 ori !
    – PUTEREA la aceeasi turatie = 100 rot./min. si la adancimea de imersie = 100 m:
    VA CRESTE: 240 Mw : 1,1 Kw = DE 218 000 ori !!!
    – PUTEREA la aceeasi turatie = 100 rot./min. si la adancimea de imersie = 1000 m:
    VA CRESTE: 2400 Mw : 1,1 Kw = DE 2 180 000 ori !!!

    LIMITELE DE PUTERI, ale ambelor tipuri de hidroturbine, vor fi la adancimile maxime de imersie, in care vor rezista mecanic la imensele presiuni hidrostatice, fara sa se deformeze.
    /La 100 m adancime, presiunea hidrostatica ph = 103 000 daN / m².
    La 1000 m adancime, presiunea hidrostatica ph = 1 030 000 daN / m².
    La aceste adancimi si presiuni imense, se vor utiliza „Hidroturbinele Radu”, care vor propulsa si alimenta electric, submarinele civile si militare, asigurandu-le autonomie nelimitata.
    Se va stopa folosirea energiei nucleare pentru submarine, eliminandu-se pericolele de explozii nucleare devastatoare pentru planeta noastra si vor fi nedectabile (nu mai produc zgomote, vibratii, etc)
    „Hidrocentralele Radu” se pot amplasa oriunde, atat pe intinderi de ape cât și pe uscat.
    Pe uscat ele se vor amplasa în incintele beneficiarilor si se vor dimensiona la puterile necesare cerute de beneficiar.

    Prezentam, in imaginea de mai jos, o capacitate energetica amplasata pe uscat de 188 Mw amplasata la sol, constituita din 4 module de cate 47 Mw fiecare.
    Este formata din 4 turnuri cu apa, inalte de 15 m, in care se imersioneaza 4 „Hidroturbine Radu”. La acestea se vor cupla cate 2 alternatoare electrice, costituind 4 „Hidrocentrale Radu”, care vor avea un dulap de comanda generala si distributie programata cu calculatorul..
    In axul central vertical al ansamblului, va fi un turn gol, in care se va pompa apa dintr-unul din turnurile „Hidrocentralelor Radu” care va intra in revizie sau reparatie.
    Dupa revizie, reparatie, apa va fi pompata din nou, in turnul „Hidrocentralei Radu” care va fi repusa in functiune.
    Atentie! Centrala Hidroelectrica Vidraru are o puterea instalata 220 MW. Si in cat timp si cu ce costuri / eforturi umane si financiare incredibil de mari a fost realizata ?!

    2 – “Magneturbocompresorul Radu” este o masina magnetopneumatica complexa, formata din:
    – un numar de propulsoare actionate de catre fortele magnetice, care actioneaza ca motopompe volumice pneumatice;
    – un rezervor de aer comprimat, echipat cu accesorii;
    – turbina centrifugala;
    – un sistem de comanda cu program pe PC, care asigura masinii complexe functiuni de:
    a) pompare aer comprimat la consumator;
    b) dirijarea si dozarea controlata a fluidului motor pentru antrenarea turbinei, etc.
    Turbina va produce energie mecanica disponibila la arborele motor central al sistemului. Fluidul comprimat refulat de turbina este redistribuit la gurile de admisie ale motopompelor, asigurand acestora o admisie fortata.
    Energia magnetica propulsoare este nedegradabila, neconsumabila si gratuita. Gratuite vor fi, implicit, si cele doua produse: energia pneumatica si energia mecanica.
    Prin cogenerare, Magneturbocompresoarele Radu cuplate cu generatorele electrice existente vor produce energie electrica permanenta, gratuita si curata, fără noxe, Noxe Zero.
    Domeniile tehnice in care se vor aplica Magneturbocompresoarele Radu sunt:
    – a) pentru propulsarea tuturor mijloacelor de transport: rutiere, navale si aeriane;
    – b) pentru producerea energiei electrice in grupuri energetice de medii si mici capacitati, care se vor amplasa in locatiile pe care le vor deservi;
    – c) pentru producerea aerului comprimat cu utilizari diverse;
    – d) in toate domeniile tehnice de producere a energiei mecanice – necesara sa antreneze diversele instalatii si masini de lucru, etc.

    3 – “Motoare Rotative cu Ardere Interna – MRAI”
    Acest tip de motor a fost realizat experimental la o capacitate de 2660 cm³, cu componente in proportie de 60 % de la.motorul Mercedes TDX 28-02, care a echipat-propulsat Masina de teren ARO 244
    Din parametrii functionali ai MRAI rezulta randamente globale indicate de peste 75% – cu consumuri specifice: 0,109 Kg / Kwh la benzina si 0,104 Kg / Kwh la motorina.
    De retinut ca masa specifica a acestui tip de motor scade proportional cu puterea acestuia, invers ca la actualele motoare cele mai performante cu pistoane.
    Prin conceptia si tehnologia de fabricatie, acest tip de motor poate prelua pana la 60 % din piesele motorului clasic, ii mareste randamentul si il transformă intr-un motor cu putere de 4 – 6 ori mai mare, cuplul motor constant de la pornire la peste 10.000 rpm. (se reduce-elimină cutia de viteze) , dar mai economic si cu reducerea substantiala a noxelor minim 75 % – spre exemplu – de la clasa de mediu Euro 6 la … clasa Euro 12, daca ne comparam cu actualul parametru EURO 6, al motoarelor cele mai performante existente !
    Prin constructie, MRAI – avand toate componentele rotorului situate concentric, simetric si echidistant – determina ca fortele rezistente sa se anuleze reciproc, iar cele motoare sa produca momente de torsiune-rotatie foarte mari, cumulate in arborele motor central. Aceste fenomene fac ca MRAI sa functioneze fara trepidatii si sa creasca coeficientul de elasticitate al motorului, reducandu-se numarul de trepte de viteze ale autovehiculelor, avand un cuplu motor constant..
    Inventia are vaste aplicatii industriale:
    -Propulsarea mijloacelor de tractiune rutiere, cai ferate, navale si aeriene.
    -Producerea energiei electrice cu grupuri electrogene de la 5 Kw – 150 Mw.
    -Actionarea diverselor instalatii, agregate si utilaje din toate ramurile industriale (echipamente pentru constructii, echipamente pentru extractie petrol, echipamente pentru agricultura, echipamente pentru industria militara, echipamente pentru agricultura, motoare mașini Formula 1, etc.).
    Motorul Rotativ cu Ardere Interna poate fi realizat plecand de la cativa Kw pana la peste 150.000 Kw !
    Se poate Exemplifica 🡪 Spre comparatie:
    – motorul “WARTSILA-SULZER wRTA96-C” – de fabricatie finlandeza-japoneza – este cel mai mare motor din lume atat ca dimensiune cat si ca putere si cuplu; este conceput pentru vase de transport maritim de mare tonaj – cel mai mare vas, care poate lua la bord cca 12.000 de containere. Parametrii acestui motor: 13,5 m inaltime si 26,59 m lungime; greutate = 2.300 tone; diametrul cilindrilor = 0,96 m; putere = 80.080 Kw (108.920 CP); consum specific = 0,171 Kg / Kwh.
    – motorul MRAI-RADAN – Propulseaza aceeași Nava de mare tonaj si poate lua la bord cca 19.000 containere.
    Parametrii acestui motor: diametrul cilindrilor = 0,5 m; dimensiuni – 8,5 m x 8 m x 6,5 m; greutate = 341 tone; putere = 151.093 Kw (206.588 CP ); consum specific = 0,088 Kg / Kwh.
    Din compararea celor două motoare se constată superioritatea MRAI-RADAN.

    4 – Motoare Radu
    Toate marile corporatii producatoare de automobile sunt intr-o cursa acerba pentru realizarea de automobile electrice.
    Pentru a asigura functionarea acestor tipuri de automobile, este necesara o intreaga retea nationala de alimentare / incarcare cu energie electrica.
    Energia electrica – la randul ei – va trebui sa fie produsa tot prin mijloace conventionale cunoscute: combustibili fosili (petrol, carbune, gaze naturale); combustibili nucleari; capacitati hidroenergetice, eoliene, solare, etc.
    Dar, pana la urma, ce am rezolvat ?
    Reducem drastic poluarea in centrele urbane si pe caile rutiere – Nota bene ! -, dar mentinem, relativ, poluarea pentru producerea de energie electrica necesara alimentarii autovehiculelor!
    In acelasi timp, vor fi mari probleme cu procurarea materialelor folosite in productia de acumulatori pentru autovehiculele electrice. Aceste materiale – cobaltul, cuprul, litiul, cadmiul, iridium, paladiu – sunt materiale rare si vor deveni “noul petrol”!
    O problema deosebita – care se va acutiza intr-un timp relativ scurt – va fi cu reciclarea acumulatorilor din dotarea autovehiculelor electrice. Reciclarea acestora va duce la mari costuri financiare si la o poluare pe masura !
    Noi va propunem o solutie revolutionara – motoare care nu consuma decat inteligenta si free-energy: “Motoare Radu” !
    Pentru viitorul productiei de automobile, noi va propunem – ca rezultat al cercetarii noastre stiintifice -, acest motor revolutionar: “Motoare Radu”.
    Practic, de sub capota unui autoturism, se demonteaza actualul motor cu combustie sau electric (si toate instalatiile aferente acestuia) si se monteaza Motorul Radu.
    Puterea Motorului Radu va fi egala sau mai mare decat puterea motorului pe care il inlocuieste !
    Motorul Radu nu are nevoie nici de benzina sau motorina, nici de statii de incarcare cu energie electrica!
    S-ar putea ca Inventia noastra “Motoare Radu” – datorita faptului ca acest motor nu consuma nimic(!), consuma doar inteligenta(!) si free-energy – sa provoace retineri din partea dumneavoastra in a-l utiliza pentru echiparea autovehiculelor viitorului ! Totul porneste de la faptul ca: intotdeauna intre industria autovehiculelor si marii producatori de energie / de combustibili / de hidrocarburi, a existat o “stare de beligeranta si de armistitiu”! Asa s-a intamplat in istoria autovehiculelor si cu Motorul Tesla. Este alegerea dumneavoastra – de a indrazni / de a risca sau nu !
    Noi deja am proiectat si realizat – la scara redusa – un Model Experimental Demonstrativ (MED 1) care functioneaza cu ajutorul a 2 free-energy primare:
    – energia principala, debitata de catre energia magnetostatica a magnetilor permanenti, aceasta energie asigura miscarea de rotatie a rotorului si puterea motorului.
    – energia secundara, debitata de catre energia electromagnetica care scoate sistemul din echilibru
    Prin aportul acestor 2 energii primare se realizeaza o miscare de rotatie permanenta si constanta → miscarea de ralanty.
    Marea descoperire a inventiei: Realizarea unui dispozitiv, cu care se produce un fenomen de excitatie magnetostatica variabila – controlabila, care produce accelerarea – decelerarea controlata a miscarii de rotatie.
    Excitatia magnetostatica venind din exteriorul sistemului, ordoneaza fluxurile magnetice care produc miscarea de ralanty, si le amplifica direct proportional cu cresterea controlata a acceleratiei.
    Bilantul energetic:
    – Aportul magnetilor permanenti: cca. 97 %;
    – Aportul electromagnetilor: cca. 3 %.
    Caracteristici ale “Motoarelor Radu”:
    – Nu au componente in frecare;
    – Functionare fara trepidatii, vibratii;
    – Motoare care consuma free-energy si produc free-energy;
    – Nu produc noxe;
    – Energia mecanica produsa se poate utiliza direct pentru propulsarea mijloacelor de tractiune si pentru actionarea masinilor si instalatiilor industriale;
    – Energia mecanica produsa – utilizata in cogenerare cu actualele alternatoare – genereaza energie electrica gratuita si permanenta.
    “Motorul Radu” – pe langa faptul ca echipeaza viitoarele automobile / autovehicule – poate sa aiba intrebuintari multiple: generatoare de curent electric – de free-energy – pentru locuinte personale, grupuri de locuinte izolate, blocuri de locuinte / constructii civile, pentru diverse activitati industriale; pentru punerea in miscare a diverselor ambarcatiuni fluviale, maritime si submarine nedetectabile, etc.

    5 – “Dispozitive Antiderapare” auto
    Inventie depusa spre brevetare la OSIM cu nr. A/00812/2014 si careia i s-a constituit depozitul national reglementar nr. a2014 00812, care confera protectie nationala, dupa aceasta data, timp de 20 de ani.
    Sunt dispozitive mecanice care, prin simpla atasare la jentile pneurilor autovehiculelor, vor asigura o mai mare stabilitate in asigurarea directiei de mers ale acestora pe timp de iarna, pe carosabilele acoperite cu zapada si ghiata.
    Montajul noilor dispozitive se face prin fixarea lor in locasurile centrale ale jentilor actuale cu aceleasi tipuri de prezoane (suruburi) cu care sunt fixate si jentile, in functie de specificul si tonajul mijloacelor de transport.
    Aceste “Dispozitive Antiderapare” auto vor inlocui actualele lanturi obligatorii, lanturi care se dovedesc ineficiente atat pe zapada cat si pe suprafetele glisante, lanturi greu de montat si distrugatoare atat a carosabilului cat si a autovehiculelor.
    Dispozitivele inventate nu preiau rolul pneurilor, de sustinere a masei autovehicolelor, dupa cum este cazul actualelor lanturi – care interpuse intre pneuri si autovehicol – suporta masa acestuia, inducand forte concentrate imense in carosabil, ducand la distrugerea acestuia. Reactiunile acestor imense forte – in cazul folosirii lanturilor – se reantorc in autovehicul cauzand slabirea si deteriorarea articulatiilor si a sistemelor de suspensii, precum si a intregului lant cinematic. Toate aceste suprasarcini se manifesta atat pe carosabilul glisant, dar mai ales pe portiunile in care carosabilul este curatat de zapada, in care acestea se accentueaza, afectand grav atat caroseriile, cat si motoarele autovehiculelor.
    Sistemul constructiv fiind concentric, simetric si echidistant, in timpul miscarii de rotatie nu mai produce trepidatii si socuri care sa se transmita in autovehicule si in carosabil – agresandu-le.
    Dispozitivele inventate asigura atat o mai mare stabilitate in asigurarea directiei de mers ale autovehiculelor, cat si o mai mare aderenta in asigurarea fortei motrice necesare inaintarii autovehiculelor pe carosabilele acoperite cu zapada si ghiata.
    Analiza de piata cu privire la “Dispozitive Antiderapare” auto
    Exista diverse solutii tehnice mecano-electronice antiderapante, aplicate pe autovehiculele aflate in exploatare pe carosabile, dar care sunt ineficiente in sezoanele de iarna, pe suprafetele glisante:
    -Solutii electronico – mecanice: ESP, ASC+T, ASR si ABS.
    – Solutii mecanice:
    – Spray-ul pentru roti care creste aderenta;
    – Husele clasice textile pentru roti;
    – SnoBootz – husele cu suprafata de cauciuc si cuie metalice;
    – Lanturile Michelin Easy Grip;
    – Colierele de plastic ce cresc aderenta pe zapada;
    – Lanturile de generatie noua Mita, etc.
    Dovada ca acestea nu asigura siguranta in circulatie, sunt frecventele accidente provocate de conditiile grele existente pe timp de iarna pe carosabil, accidente care produc pierderi materiale prin avarierea autovehiculelor, dar mai grav, vatamarea si chiar uciderea participantilor la trafic.
    Inventia este superioara tuturor solutiilor mecanice antiderapare, evidentiate mai sus. Impreuna cu solutiile electronico – mecanice existente, va aduce o mai mare siguranta in exploatarea vehiculelor pe timp de iarna, reducand considerabil numarul de accidente rutiere soldate cu avarii materiale si victime.
    Avantajele inventiei:
    Mareste durabilitatea in functionare a autovehiculelor si a carosabilului.
    Diminuiaza drastic accidentele cauzate de catre conditiile de transport pe timp de iarna.
    Nu necesita nicio modificare constructiva a actualelor mijloace de transport, dispozitivele constituindu-se in simple adaugiri.
    Dispozitivele nu se interpun intre pneuri si carosabil, deci nu vor induce suprasarcini in caroserii si motoare, suprasarcini care sa le afecteze durata de functionare.

    ***
    Acestea sunt o parte din preocuparile noastre. Va lansam aceasta Provocare!
    Rugam sa ne comunicati daca va intereseaza sa colaboram pentru Cercetarea – Proiectarea – Testarea – Omologarea – Productia, in comun a celor prezentate mai sus !

    Grup Industrial RADU SRL Romania – Bucuresti
    Director General
    G-ral mr r Vasile ENACHE

    Mob: +40 722 223 769 E-mail: venache54@yahoo.com

    Director Tehnic
    Ing. Ion BADESCU
    ionbadescu2010@yahoo.com

    JUSTIFICAREA SUPERIORITĂŢII MRAI- RADAN
    COMPARATIV CU
    CELE MAI PERFORMANTE MOTOARE CU PISTOANE ACTUALE .

    AVANTAJELE MOTOARELOR DIESEL – RADAN

    In avantajul lor, motoarele Diesel au un randament mai bun decât cele pe benzină (cam cu 30% în medie), de aceea “dieselizarea” duce la o scădere totală a consumului de petrol de către autovehicule; şi au combustibil mai putin inflamabil. In dezavantajul lor, sunt mai complicate, mai grele şi mai scumpe. Până acum câteva decenii nici nu se puteau fabrica comercial motoare Diesel mici, pentru autoturisme; progresul tehnic recent a făcut asta posibil.
    Particularitati constructive ale motorului:
    – proprietatile de conductibilitate a peretilor.
    – supraalimentarea ( presiunea aerului aspirat in cilindru – pa );
    – racirea intermediara a aerului de admisie ( temperatura aerului aspirat – Ta );
    – dimensiunile principale ale cilindrului:
    – D – diametrul cilindrului;
    – S – cursa;
    – raportul S/D;
    – raportul de compresie;
    – fazele de distributie;
    – dispozitivele de pornire la rece;
    – gradul de recirculare a gazelor arse;
    – debitul variabil de aer.
    Structura noxelor inregistrate la arderea unui kilogram de combustibil – motorina si benzina, este prezentata in tabelul 1 [12].
    Structura noxelor Tabelul 1
    Denumire CO NOx CmHn SO2
    Motorina (g/1kg combustibil consumabil) 21 27 12 4,8
    Benzina (g/1kg combustibil consumabil) 465 23 4 0,8

    DOMENIILE INDUSTRIALE ALE APLICATIEI INVENTIEI « MRAI-RADAN »:

    Datorita consumurilor de combustibili, reduse proportional prin obtinerea unor randamente efective de functionare de peste 75%, noile motoare se impun a fi utilizate pentru :
    – Propulsarea mijloacelor de tractiune rutiere ; cai ferate ; navale si aeriene.
    – Actionarea diverselor instalatii, agregate si utilaje din toate ramurile industriale (echipamente pentru constructii, echipamente pentru extractie petrol, echipamente pentru agricultura, echipamente pentru industria militara, etc).
    – Aplicatiile cele mai eficiente se vor regasi in domeniile de utilizare ale motoarelor de mare capacitate .
    De exemplu, in propulsarea marilor nave marine si fluviale, in care se utilizeaza motoare diesel cu gabarite si rezervoare de combustibili imense.
    Luam exemplul celui mai mare motor diesel din lume – este vorba despre un motor japonez-finlandez, denumit Wartsila-Sulzer RTA96-C, special conceput pentru vasele de transport de mare tonaj, cu dimensiunile motorului: 13,5 m inaltime, 26,59 m lungime si greutate motor: 2300 tone, cu un consum specific: 171g/Kwh si capacitatea de a transporta 12.000 de containere.
    Motorul nostru RADAN MRAI, din calcule comparative are un consum specific de 104 – 109g/Kwh, ceeace ne conduce la concluzia reducerii gabaritului si a greutatiilor rezervoarelor si a combustibilului, cu minim (170g : 104g = 1,63) → 63% .
    Concluzie : in loc de 12000 containere, nava va transporta cca. 12000 x 1,63 = 19560 containere
    – Producerea energiei electrice cu grupuri electrogeneratoare de la 5Kw – 150 Mw, care prin comasare, pot constitui sisteme energetice importante, si vor inlocui actualele termocentrale energofage.
    Investitiile vor fi minore, in comparatie cu cele necesare pentru actualele termocentrale si celelalte tipuri de energii, fie chiar energie nucleara.
    Costuri de investitii estimate de firme specializate pentru o capacitate de 1 MW :
    – grupuri generatoare cu MRAI de tip RADAN…. 0,8 milion euro / 1 MW, cu functionare constanta si permanenta;
    – grupuri generatoare cu energie eoliana…1,5 milioane euro / 1 Mw, cu functionare variabila si intermitenta;
    – sisteme generatoare cu energie solara…3,8 milioane euro / 1 MW, cu functionare variabila si intermitenta.

    MRAI, au parametrii functionali, net superiori, fata de cei, ai actualelor motoare cele mai performante cu piston :
    – consum specific maxim de combustibil : 0,109 Kg/Kwh la MAS(Motor cu Aprindere
    prin Scanteie)
    si 0,104 Kg/Kwh la MAC(Motor cu Aprindere prin
    Compresie);
    – randament global efectiv de peste 75% ;
    – nu necesita racire fortata, este chiar contraindicata, dimpotriva
    fenomenul propriu specific de autoracire trebuie controlat si
    diminuat;
    – nu au forte reziduale in stator – sistemul mecanic fiind perfect
    echilibrat, fara trepidatii vibratii ;
    – masa specifica si gabaritul MRAI RADAN, nu creste proportional
    cu marirea capacitatii cilindrice, cresterea fiind mult redusa.
    – indicele de elasticitate superior, elimina necesitatea multor trepte
    de viteza, chiar totala a cutiilor de viteza la autovehicule .
    Cel mai puternic motor din lume: 109.000 CP şi 7.6 milioane Nm
    De Mircea Meșter
    Publicat Marti, 26.07.2011

    Motorul
    25 acest tip de Motor l-au produs finlandezii de la Wärtsilä. Numărul comenzilor actuale ajunge la 84.
    Recenta linie a downsizing-ului, aplicată de toţi constructorii auto pe motoarele lor, ne-a adus în situaţia de a vorbi mai des despre motoare foarte mici cu puteri foarte mari în comparaţie cu ceea ce ne arătau aceleaşi motoare acum câţiva ani. În aceste condiţii, este sărbătoare când avem în vedere un material legat de un motor ceva mai mare – un V18, un V10 sau V12 şi chiar un W16 în cazul lui Bugatti Veyron. Astăzi, însă, întrecem orice limită prin prezentarea celui mai mare motor din lume. Nu este vorba de unul destinat maşinilor, ci navelor de mare putere.
    Credeaţi că este posibil ca un motor să aibă înălţimea unui bloc cu patru etaje? Ei bine, finlandezii de la Wärtsilä ne dovedesc că se poate. Vorbim de un motor diesel cu tehnologie Common rail care poate dezvolta însă nu mai puţin de 109.000 de cai putere la 102 rotaţii pe minut şi 7.603.850 Nm. Numele său oficial este Wärtsilä-Sulzer RTA96-C şi are o cilindree de 1820 de litri per cilindru. Motorul este disponibil în versiuni care variază între 6 şi 14 cilindri, puterea maximă fiind dezvoltată – evident – de varianta cea mai mare.
    Evident, cifrele celui mai puternic motor din lume – montat implicit pe cea mai mare nava port-container din lume, Emma Mærsk – nu se opresc aici. Unitatea diesel cu 14 cilindri în linie căntăreşte 2300 de tone, are o înălţime de 13.4 metri şi o lungime de 27.4 metri. Graţie puterii sale imense, motorul produs de finlandezi în Asia reuşeşte să mute Emma Mærsk din loc şi să-l ducă la o viteză maximă de 31 de mile marine pe oră, în condiţiile în care o astfel de navă ajunge în medie la maxim 18-20 de mile marină pe oră. Aceste performanţe devin şi mai interesante dacă le alăturăm faptului că Emma Mærsk este o navă care are 396 de metri (cu 50% mai mare decât Titanicul), căntâreşte 170.000 de tone şi poate căra 11.000 de containere standard de şase metri.
    Normal, performanţele nu puteau fi atinse fără o parte mai puţin plăcută: consumul anunţat de producător pentru cel mai mare motor al lumii este unul imens. Fiecare dintre cei 14 cilindri înghite 0.19 litri de motorină la fiecare ciclu, cele 102 rotaţii pe minut ducând astfel consumul la 271.32 de litri de motorină per minut la sarcină.
    Taguri: Wärtsilä-Sulzer, Wärtsilä-Sulzer RTA96-C, cel mai

    La motoarele RADAN folosim sistemele termodinamice ale motoarelor performante actuale, cu acelaşi consum de combustibil orar şi reorientăm forţele produse de arderea combustibililor în cilindri, Ca rezultat obţinem noi forţe motoare şi noi momente motoare, care practic epuizează aproape toată căldura (presiunea gazelor), transormând-o în lucru mecanic util.

    Aceste condiţii au fost asigurate la MRAI-RADAN proiectat şi executat de catre noi, prin încorporarea unor componente de la sistemul termodinamic al motorului cu pistoane MERCEDES
    TDX 28 – 02, EURO 2, care propulsează autoturismul de teren 4 x 4 – ARO 244 Diesel made in Romania.

    S-a urmărit realizarea aceleaşi presiuni de lucru în interiorul cilindrilor, prin păstrarea aceloraşi dimensiuni fundamentale ca la TDX 28 – 02 şi adaptarea constructivă a sistemelor auxiliare : de distribuire a gazelor ; de alimentare cu aer şi combustibil ; de aprindere ; de lubrifiere, care asigură procesele funcţionale : admisia-compresia-arderea-destinderea şi evacuarea.
    Din datele prezentate recent in presa scrisa, firmele nu numai că nu sunt transparente, dar falsifică datele tehnice ale motoarelor proiectate şi fabricate de ei.
    Din calculele de mai jos, se văd clar parametrii de funcţionare superiori ai MRAI RADAN inventat, proiectat şi executat, comparativ cu motorul încorporat MECEDES TDX 28 – 02:

    TDX MRAI
    28 – 02 RADAN
    * Viteza medie de deplasare a pistoanelor(Vm): m / s 10,5 32,028
    * Consumul specific combustibil(Cs): g/Kwh 264,81 112
    * Randamentele efective (ŋ) % 33 77
    – Raportul dintre aceşti parametri se va menţine aproximativ între toate tipurile de motoare cu ardere internă cu pistoane actuale cele mai performante care se vor încorpora în MRAI RADAN.
    Cu cât motoarele încorporate sunt mai eficiente – performante, cu atât vor fi eficiente şi noile MRAI RADAN.

    T A B E L C O M P A R A T I V
    PARAMETRII MRAI-RADAN cu MOTORUL TDX 28-02 încorporat.
    Din schema de mai jos – Fig.1 – Forţele şi momentele motoare ale timpului motor
    “DESTINDEREA”, ale unui motor RADAN cu monocilindru.
    Nr.crt. PARAMETRII U.M. TDX MRAI
    28 – 02 RADAN
    ==========================================================================
    1 – Bore (B): mm 97 97
    2 – Stroke (S): mm 90 353,25
    S = (Ro – R1)2π : 4 = 2,5πR1 =
    = 2,5 x 3,14 x 45mm = 353,25 mm
    3 – Compression ratio 20,8 : 1 20,8:1
    4 – Cuplul maxim(Mm): Nm/rpm 191/2500 1370/1360
    *La MRAI: Mm = 195Kw x 955 :
    : 1360rpm = 136,930 daNm
    5 – Power(P): Kw/rpm 64/3500 195/1360
    CP/rpm 87/3500 265,2/1360
    6 – Sistem de alimentare: Pompa
    de injectie tip CAV cu variator
    automat de avans: 0,03173 dm³/100 pulsatii
    7 – Presiunea medie efectiva(pe): daN/cm² 8,25
    8 – Forta medie de presiune a
    gazelor(pm): daN 609,35
    pm = pe x πB² : 4 =
    = 8,25 daN/cm2 x 3,14 x (9,7) ²cm² : 4
    pm = 609,35 daN
    9 – Viteza medie de deplasare
    a pistoanelor(Vm): m / s 10,5 32,028
    *La motorul TDX 28-02:
    Wmg = S x n : 30s =
    0,09m x 3500 rpm : 30 s = 10,5 m/s
    *La MRAI executat, s-a obtinut n=1360 rpm:
    Vmr = 2 x 3,14(Ro-R1) x n / 60sec =
    =3,14(Ro-R1) x n rpm / 30sec
    dar: Ro – R1 = 6R1 – R1 = 5R1
    si Vmr = 2π(R0 – R1)n : 60 s/min. =
    6,28 x 5R1 x 1360rpm : 60 s/min =
    6,28 x 5 x 0,045m x 1360rpm :
    : 60s/min = 32,028 m/s
    10 – Puterea(P): Kw 64 195
    Calculam puterea in functie de viteza medie
    a pistoanelor si forta medie a presiunii gazelor:
    *La motorul TDX 28-02:
    P = 6090 N x 10,5 m/s : 1000 = 64 Kw
    *La MRAI, prin deductie:
    P = 6090 N x 32,028 m/s : 1000 = 195 Kw
    11 – Consum orar(Ch): Kg/h 21,878
    Ch = 1360rpm x 60min/h x 0,03173dm³/
    /100pulsatii pompa x 0,845Kg/dm³
    Ch = 21,878 Kg/h
    12 – Consumul specific(Cs): g/Kwh 264,81 112
    *La TDX 28-02, dupa cartea tehnica:
    Cs = 264,81 g/Kwh
    *La MRAI:
    Cs = Ch / P =
    = 21,878Kg/h / 195Kw = 0,112 Kg/Kwh
    13 – Randamentul efectiv(ŋ): % 33 77
    *La TDX 28-02:
    ŋ = 860Kcal/Kwh : Cs x 10000Kcal/Kg =
    = 860 : 0,26481 x 10000 = 32,48 %
    *La MRAI:
    ŋ = 860Kcal/Kwh : Cs x 10000Kcal/Kg =
    = 860 : 0,112 x 10000 = 77%
    14 – Dimensiuni gabarit (L x l x h) m 0,97 x 0,565 x 0,695 1 x 1 x 0,7

    15 – Greutatea motorului tone 0,782 0,735
    *La TDX 28-02 :
    G = 0,97 x 0,565 x 0,695 x 5t/m3 x 0,3%
    = 0,782 tone
    *La RADAN :
    G = 1 x 1 x 0,7 x 3,5t/m3 x 0,3%
    = 0,735 tone

    CONCLUZIE:
    – Calculul parametrilor MRAI se bazeaza pe parametrii reali de la
    pct. 1; 2; 3; 6; 9 si 11. Restul parametrilor sunt calculati prin deductie.

    NOTA
    În calculul prezentat în TABELUL COMPARATIV am folosit numai Forţa F’g , nu am luat în calcul şi Forţa FN si cu momentul motor MmN.

    INVENTATOR COLABORATOR
    Ing.Radu DANCIULESCU Ing. Ion BADESCU

    INTERNAL COMBUSTION ROTARY ENGINE (MRAI)
    Fig. 1 Forces and moments of time driving engine „rebound” of single
    cylinder engine.

    INVENTATOR COLABORATOR
    Ing. Radu DANCIULESCU Ing. Ion BADESCU

    Motorul Rotativ cu Ardere Interna MRAI RADAN poate fi comparat si cu prezentarea urmatoare din data de 25.04.2024 :

    Chinezii au prezentat cel mai eficient motor diesel din istorie. Este capabil de o eficiență termică record
    Autor: Ionuț Vîlciu25 apr. 2024Știri auto
    Share:
    3 poze Vezi galeria foto »
    Chinezii de la Weichai au prezentat cel mai eficient motor diesel din istorie. Motorul are o eficiență termică record.
    Compania Weichai Power a prezentat recent un nou motor diesel, despre care spune că are o eficiență termică fără precedent. Unitatea pe motorină are o eficiență de 53,09%, un record în industrie.
    În timpul Congresului Mondial din 2024 privind Motoarele cu Combustie Internă, desfășurat săptămâna trecută la Tianjin, China, Weichai Power, un furnizor chinez de motoare, a dezvăluit un motor diesel despre care spune că are o eficiență termică record de 53,09%.
    Playvolume00:00/00:57@bordeacatalin Momentul în care a decis să cumpere mașina (BMW X5) lui @dancapatos3400TruvidfullScreen
    Producătorul chinez a demarat programul de dezvoltare pentru acest motor termic în 2015. În 2020, chinezii au lansat un motor diesel capabil de o eficiență record la acea vreme: 50,23%. Compania și-a continuat progresul, anunțând că a crescut eficiența termică a motorului la 51,09% la începutul anului 2022. Apoi, pe 20 noiembrie 2022, compania și-a depășit realizările anterioare, ajungând la 52,28% eficiență termică.
    Cel mai eficient motor diesel din istorie
    Din acel moment, echipa de cercetare a Weichai Power a lucrat pentru a rafina și mai mult arderea, admisia aerului, livrarea combustibilului și reducerea frecării, iar rezultatele par că nu au întârziat să apară. Rezultatul a dus la câștiguri incrementale care au dus la spargerea barierei termice de 53%. În timpul procesului de cercetare și dezvoltare, echipa a primit 176 de brevete de invenție și 68 de brevete de model de utilitate.
    Weichai Power a declarat că această ultimă realizare a fost recunoscută oficial de TÜV SÜD, o organizație internațională de testare, dar și de China Automotive Technology & Research Center, un organism profesional de testare pentru motoarele cu ardere internă din China. Ambele organizații au emis rapoarte de testare a produselor și certificate către Weichai Power, confirmând că producătorul a atins un nou record mondial în eficiența termică a motoarelor diesel.
    Nu în ultimul rând, Weichai a declarat că, grație acestei eficiențe termice ridicate, motorul său diesel poate consuma cu până la 14% mai puțin combustibil.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *