Strategia de business, finalizată. Electrica are în derulare sau analiză mai multe proiecte majore, inclusiv de creștere anorganică

Publicat pe Categorii Esential, Semnal
Prima Pagina Actual Esential Strategia de business, finalizată. Electrica are în derulare sau analiză mai multe proiecte majore, inclusiv de creștere anorganică
  • Acționarii, solicitați să aprobe noi măsuri de funcționare a Consiliului de Administrație prin adaptarea la dinamica și complexitatea din etapa următoare de dezvoltare a Grupului, cât și prin reducerea riscului la care societatea poate fi expusă

Conducerea Electrica a finalizat strategia de business și urmează să o pună în dezbatere. Ca obiectiv strategic este transformarea companiei într-un furnizor de energie modern, eficient și cu o ofertă extinsă de soluții energetice.

Pentru perioada 2019-2023, obiectivele cheie ale Grupului se axează pe extinderea în domenii conexe și obținerea de sinergii cu domeniile în care activează, îmbunătătirea performanței operaționale, continuarea investițiilor în infrastructură. Există un interes ridicat pentru dezvoltarea de activități noi, bazate pe tehnologie inovativă, continuând totodată monitorizarea și analiza oportunităților de creștere anorganiză, potrivit unui document al Electrica cu principalele elemente ale strategiei ce urmează să fie prezentat acționarilor.

 “Strategia prevede o continuă transformare a companiei, capacitatea noastră de a livra ceea ce acționarii așteaptă, capacitatea de a răspunde provocărilor. Se pune accent pe resursa umană, pe calitatea serviciilor”, a declarat Valentin Radu, Președintele Consiliului de Administrație al Electrica, la evenimentul de aniversare a 5 ani de la listarea companiei.

Noua strategie de afaceri la nivelul Grupului Electrica, format din 6 companii operaționale – 3 de distribuție, una de furnizare și două de servicii energetice, plus compania mamă, prevede linii de dezvoltare a activităților, inclusiv prin creștere anorganică. Electrica are în derulare sau analiză mai multe proiecte majore, inclusiv de creștere anorganică, susțin reprezentanții companiei.

Toate acestea vor conduce la o sporire a nivelului de complexitate a activității și volumului de operațiuni aflate sub supravegherea și coordonarea Consiliului de Administrație al companiei, se precizează într-un comunicat transmis de Electrica.

Ca urmare, au fost propuse spre aprobare acționarilor măsuri în concordanță cu piața relevantă din România, care sunt în beneficiul societății atât prin adaptarea modului de funcționare a Consiliului de Administrație la dinamica și complexitatea din etapa următoare de dezvoltare a Grupului, cât și prin reducerea riscului la care societatea poate fi expusă.

Măsurile propuse vizează trei direcții, și anume:

  •     Flexibilitatea operațională în acord cu bunele practici din industrie la nivelul Consiliilor de Administrație. S-a propus astfel eliminarea plafonării numărului de ședințe astfel încât Board-ul să poată scurta ciclul decizional în contextul dinamicii pieței locale și regionale, se specifică în comunicat.
  • Reducerea riscului potențial la care poate fi expus Grupul. Reprezentanții companiei explică că aceasta este o practică obișnuită la nivelul companiilor listate cu o structură și complexitate similare și reprezintă o măsură care contribuie la consolidarea valorii publice a societății. Polița de asigurare de tip D&O (Directors and Officers Liability) a fost aprobată deja de acționarii societății, în AGA din data 09.02.2018, iar această obligație este cuprinsă în contractele de mandat ale administratorilor. Extinderea valabilității poliței de asigurare până la 3 ani după încetarea contractului de mandat, perioada obișnuită de prescripție civilă, este o practică uzuală și reduce riscul la care societatea ar putea fi expusă în viitor.
  • Protejarea pe termen lung a proiectelor de dezvoltare aflate în analiză. Elementele de evaluare și strategie pentru proiectele majore, inclusiv de creștere anorganică sunt aprobate la nivelul Consiliului de Administrație, ceea ce implică necesitatea de a încheia o clauză de neconcurență. Conform practicilor uzuale din industrie, perioada de neconcurență, denumită și cooling off period, este de 12 luni de la încetarea contractului de mandate, se explică în comunicat. 

Publicat de

Redacția

Echipa InvesTenergy

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *