Tarifele de transport al ţiţeiului, gazolinei, condensatului şi etanului urmează să fie majorate cu circa 15%, din ianuarie 2025. Proiect de ordin al ANRMPSG, urmare a solicitării Conpet

Publicat pe Categorii Esential, Petrol si gaze, Semnal
Prima Pagina Actual Esential Tarifele de transport al ţiţeiului, gazolinei, condensatului şi etanului urmează să fie majorate cu circa 15%, din ianuarie 2025. Proiect de ordin al ANRMPSG, urmare a solicitării Conpet

Tarifele de transport prin Sistemul Naţional de Transport al ţiţeiului, gazolinei, condensatului şi etanului urmează să fie majorate începând cu ianuarie 2025. Un proiect de ordin al președintelui Autorității Naţionale de Reglementare în Domeniul Minier, Petrolier şi al Stocării Geologice a Dioxidului de Carbon privind aprobarea noilor tarifelor de transport prin Sistemul național de transport al țițeiului, gazolinei, condensatului și etanului este în consultare publică.

Urmare a solicitării Conpet, operatorul sistemului național de transport țiței și derivate prin conducte, Autoritatea în domeniu a stabilit o creștere a tarifului mediu de transport al țițeiului, gazolinei, condensatului și etanului  pentru subsistemul Țară cu 14,7%, de la 128 lei/tonă la 146,8 lei/tonă.

Majorarea vine ca urmare a scăderii cantității propuse la transport pentru anul 2025, creșterii cheltuielilor cu personalul cu 11,5%, majorării cheltuielilor cu transportul pe calea ferată cu 20,5%, creșterii cheltuielilor cu ecologizarea cu 37,2%, precum și majorării  cheltuielilor cu alte impozite și taxe cu 107,6% din cauza impozitului specific aplicat la cifra de afaceri, potrivit ANRMPSG.

Tariful mediu de transport pentru subsistemul import, respectiv pentru relațiile de transport cu rafinăriile Arpechim, Petrobrazi, Lukoil și Petromidia, ar urma să crească cu 15,04% față de tariful mediu total actual, începând cu 1 ianuarie 2025.

Autoritatea prezintă cauzele majorării tarifului mediu de transport pentru subsistemul import: scăderea cantităților ce vor f transportate în 2025 cu 11%, creșterea cheltuielilor cu personalul cu 12%, creșterea cheltuielilor cu ecologizarea și despăgubiri cu 252,4%, creșterea cheltuielilor cu alte taxe cu 129,4%.

Menținerea tarifelor actuale în condițiile cantităților de tranportat pe 2025 ar conduce la pierderi de circa 9,78 mii lei în loc de profit, iar impozitul anual pe profit ar fi zero, precizează autoritatea de reglementare.

Urmare a revizuirii tarifelor de transport, vor crește veniturile la bugetul de stat, respectov redevența anuală cu 6.568 mii lei. Impozitul anul pe profit se cifrează la 8.490 mii lei


Publicat de

Redacția

Echipa InvesTenergy

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *