Administrația Fondului pentru Mediu – AFM organizează sesiune de înscriere pentru validarea instalatorilor, în perioada 06 septembrie, ora 10.00 – 13 septembrie 2024, ora 23.59, în cadrul Programului privind instalarea sistemelor de panouri fotovoltaice pentru producerea de energie electrică, în vederea acoperirii necesarului de consum și livrării surplusului în rețeaua națională.
AFM vine cu o serie de informații utile:
- Instalatorii care au încheiate contracte de participare în vederea decontării cu AFM rămân validați în cadrul programului, sub condiția transmiterii către AFM a unei notificări prin care să comunice intenția de a participa în continuare în program, însoțită de declarația pe proprie răspundere semnată cu semnătură electronică de reprezentantul legal, atașată prezentei informări.
- Totodată, întrucât garanțiile constituite de instalatorii validați sub forma scrisorilor de garanție sau asigurărilor sunt valabile pentru o perioadă de 2 ani, este necesară prelungirea lor până la data de 30.10.2026 și transmiterea către AFM a documentelor de prelungire (acte adiționale/amendamente la scrisorile de garanție/asigurări etc.) în original, în termen de 5 zile lucrătoare de la prezenta informare.
- În cazul garanțiilor constituite sub forma depozitelor, este necesară transmiterea către AFM a unui angajament de menținere a acestora și pentru sesiunea din 2024.
Documentele de prelungire a garanțiilor vor trebui să conțină următoarea mențiune:
“Prezenta garanție se poate executa la simpla cerere a AFM, din care rezultă culpa instalatorului validat, respectiv neîndeplinirea obligațiilor acestuia în ceea ce privește realizarea proiectelor depuse in sesiunile deschise în cadrul Programului”.
Neprelungirea garanției sau a asigurării/netransmiterea angajamentului de menținere a garanției constituite sub forma depozitului atrage imposibilitatea participării în cadrul sesiunii 2024 a programului privind instalarea sistemelor de panouri fotovoltaice pentru producerea de energie electrică, în vederea acoperirii necesarului de consum și livrării surplusului în rețeaua națională, semnalează AFM.
Adresa de e-mail pe care se vor transmite documentele (intenția de a participa în continuare în program și declarația pe proprie răspundere semnată cu semnătură electronică) este prelungire.garantie@afm.ro.
”Începând de astăzi, 06 septembrie 2024, instalatorii care nu au încheiat un contract de participare cu AFM, vor trebui să îndeplinească procedurile aplicabile din Ghidul de finanțare aferent sesiunii 2023, respectiv să se înscrie în aplicație și apoi să încheie contracte de participare cu AFM. Astfel, instalatorii deja validați în sesiunile anterioare de către AFM nu vor fi nevoiți să reia procedurile de înscriere.
De asemenea, persoanele fizice se vor înscrie personal în cadrul programului prin intermediul aplicației informatice, conform graficului pe care urmează să îl publicăm pe site-ul instituției, fiecare regiune având alocată o zi de înscriere”, a declarat președintele AFM, Laurențiu-Adrian Neculăescu.
Criteriile de eligibilitate pentru validarea instalatorului, conținutul dosarului de validare și alte informații privind depunerea dosarului de validare se regăsesc în Ghidul de finanțare aferent sesiunii 2023, disponibil pe site-ul www.afm.ro.