Ambarcaţiuni de mare capacitate pentru exploataţii petroliere, construite pe şantierul Naval Mangalia

Publicat pe Categorii Flux energetic
Prima Pagina Actual Flux energetic Ambarcaţiuni de mare capacitate pentru exploataţii petroliere, construite pe şantierul Naval Mangalia

Pe Santierul Naval Mangalia se vor construi vase de lux pentru croaziere si ambarcaţiuni de mare capacitate pentru exploataţii petroliere.

“Contractele majore recent semnate vor permite ca la şantierul Naval Mangalia să fie continuată lunga tradiţie a construcţiilor navale în Marea Neagră. Sunt şase luni de când şantierul beneficiază de reţeaua internaţională de vânzări Damen, iar atragerea noilor contracte va permite ca şantierul să funcţioneze la capacitate maximă încă din această vară. Noile contracte sunt axate pe toate cele trei sectoare de activitate ale şantierului din Mangalia: nave de croazieră, nave destinate transportului de pasageri şi nave offshore”, anunta Ministerul Economiei intr-un comunicat.

Astfel, urmeaza sa se realizeze la şantierul Naval Mangalia o navă de croazieră – un mega iaht de 155 de metri pentru călătorii de lux în întreaga lume. Contractul a fost semnat cu SeaDream Yacht Club din Norvegia, marcând astfel intrarea grupului Damen pe piaţa vaselor de croazieră. Iahtul va fi construit în întregime la şantierul Naval Damen Mangalia.

Tot în Şantierul Naval Damen Mangalia, muncitorii români vor construi vase de transport şi o navă complexă pentru exploataţii offshore, cu o capacitate de încărcare de peste 10.000 de tone (10.000 TDW).

Odată cu preluarea managementului şantierului, Damen s-a angajat într-un parteneriat strategic pe termen lung cu Ministerul Economiei. Şantierul Naval Mangalia beneficiază de capacitate comercială la nivel mondial şi expertiza în domeniul construcţiilor şi reparaţiilor navale al Grupului Damen pentru a dezvolta continuu portofoliul de comenzi primite de şantier, pentru atragerea de forţă de muncă şi pentru a face toate investiţiile necesare.

“Putem spune că Şantierul Naval Damen Mangalia îşi reîncepe activitatea şi începe să producă nave de mari dimensiuni în cel mai mare şantier naval din Europa. Economia României are de câştigat. Este o nouă etapă în construcţia navală din România. Parteneriatul dintre România şi grupul Damen aduce beneficii pentru ambele părţi, continuând o lungă tradiţie a construcţiilor navale în Marea Neagră! Sunt create locuri de muncă, oportunităţi şi perspective pentru viitorii investitori şi furnizori”, a declarat ministrul Economiei, Niculae Bădălău.

Pentru a-şi îndeplini contractele recent semnate, Şantierul Damen Mangalia intenţionează să creeze noi locuri de muncă. Când grupul Damen a preluat conducerea operaţională, în Şantierul Mangalia erau 1.700 de angajaţi. Acest număr a crescut în mod constant şi este de aşteptat să se ajungă la aproximativ 2.500 de angajaţi până la sfârşitul anului. Pe lângă creşterea directă a forţei de muncă, activităţile şantierului au un efect pozitiv asupra activităţilor furnizorilor Şantierului Damen Mangalia, stimulând astfel numeroase oportunităţi indirecte de angajare.

“Potenţialul Şantierului Mangalia este imens şi reprezintă baza ca Damen să-şi realizeze ambiţiile pe termen lung de a construi nave mari, complexe, în special pentru sectorul de croazieră, de nave de transport pasageri şi offshore-energetic. Şantierul oferă oportunităţi nu doar pentru grupul Damen, ci şi pentru personalul din construcţii navale şi pentru industria maritimă românească în ansamblu”, a afirmat, la rândul său, Chris Groninger, managing director al Şantierului Naval Damen Mangalia.

“Pentru a susţine această nouă generaţie de constructori de nave, Şantierul Naval Mangalia oferă cursuri de formare la faţa locului şi locuri de cazare pentru participanţi. Damen Mangalia se angajează să ofere un loc de muncă sigur şi stabil pentru viitorii angajaţi ai şantierului cu oportunităţi pe termen lung şi cu o viziune îndreptată spre viitor”, se precizeaza în comunicat.

Pentru segmentul offshore, fabricarea va include structuri offshore, şabloane de submarine şi diverse conducte sau plutitoare pentru morile de vânt de pe mare, precum şi pentru pieţele de acvacultură. În plus, se ţine seama de o gamă largă de nave offshore, inclusiv navele de inspecţie şi de instalare a turbinelor, platforme de ridicare, FPSO, nave de dezvoltare a câmpului şi nave specializate de adâncime care acoperă atât sectoarele regenerabile, cât şi cele neregenerabile din întreaga lume.


Publicat de

Redacția

Echipa InvestEnergy

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*