- Clienții casnici CEZ Vânzare pot primi facturile aferente lunii noiembrie mai târziu decât în mod obișnuit. Formatul facturii va fi optimizat cu informații despre tipul și valoarea compensației
CEZ Vânzare anunță suspendarea temporară a facturării serviciilor de energie electrică și gaze naturale. Decizia este luată pentru implementarea măsurilor de compensare/ plafonare a prețurilor în sistemul informatic, conform cu noile prevederi impuse de Legea 259/2021 privind aprobarea OUG 118/2021.
Plafonarea și/ sau compensarea se vor aplica pentru consumul de energie electrică și/ sau gaze naturale realizat începând cu luna noiembrie. Clienții CEZ Vânzare care se încadrează în prevederile legislative vor primi facturile cu valorile compensate și la prețurile plafonate de legislația în vigoare. Implementarea acestor modificări impune suspendarea temporară a facturării pentru a fi efectuate modificările tehnice necesare în sistemul de facturare, precizează compania.
“Este neclar cum, ce și cui se aplică măsurile acordate prin legea ce aprobă OUG 118 în lipsa normelor de aplicare. Soluția pentru furnizorii care își permit este să suspende emiterea facturilor ce includ consum pe luna noiembrie”, a declarat astăzi Zoltan Nagy-Bege, Vicepreședinte ANRE.
În comunicatul de presă, CEZ mai menționează că:
– Facturile CEZ Vânzare își vor păstra aceleași termene de scadență agreate în contract (ca număr de zile de la data emiterii).
– Formatul facturii CEZ Vânzare va fi optimizat acolo unde este cazul cu informații despre tipul și valoarea compensației în care se încadrează clienții, în conformitate cu legislația în vigoare .
În aceste condiții, clienții casnici CEZ Vânzare pot primi facturile aferente lunii noiembrie mai târziu decât în mod obișnuit. Intervalul de emitere mai scurt între facturile emise în lunile noiembrie și decembrie nu va afecta datele de scadență ale acestora, se precizează în comunicat.
După această primă factură primită cu întârziere procesul de facturare își va relua cursul normal, respectând termenele de emitere programate.
Echipa tehnică CEZ Vânzare depune toate eforturile pentru setarea procesului de emitere a facturilor cu valori compensate sau plafonate într-un timp cât mai scurt. Procesul depinde în mare măsură de modul în care Legea 259/2021 va fi aplicată.
Clienții CEZ Vânzare pot obține în continuare toate informațiile de care au nevoie prin unul din canalele de comunicare alternative:
Număr dedicat, 1769, la care clienții pot transmite pe scurt, prin SMS, solicitarea și codul de client, urmând să fie contactați de specialiștii CEZ Vânzare pentru soluționarea solicitării;
Portalul şi aplicaţia mobilă MY CEZ – mai multe informaţii despre funcţionalităţi puteţi găsi aici;
Info Linia CEZ, 0251 929, disponibilă pentru solicitarea de informaţii comerciale, de luni până vineri, în intervalul orar 08:00 – 20:00, în timp ce înregistrarea deranjamentelor electrice poate fi efectuată non stop;
Chat-ul cu un consultant CEZ Vânzare, implementat de furnizorul CEZ Vânzare pe website-ul https://www.cezinfo.ro/ este disponibil luni – vineri, în intervalul orar 08:00 – 20:00;
Alte canale de comunicare: Completarea formularului de înregistrare a solicitărilor accesând https://www.cez.ro/sesizari2-form;
Numărul de fax: 0248 524 834.
Pentru clienții care respectă regulile de acces și doresc să contacteze un specialist CEZ Vânzare în Centrele de Relații cu Clienții reamintim faptul că recomandăm programarea online a vizitelor pentru Centrele de Relații cu Clienții din reședințele de județ. Programarea vizitei se poate face online pe https://www.cezinfo.ro/rezervare-online/ sau telefonic, apelând numărul 0251 408 004, de luni până vineri, în intervalul orar 08:00 – 20:00. Programul Centrelor și harta acestora pot fi consultate accesând https://www.cez.ro/ro/centrele-regionale-de-contact.html.