Consiliul Concurenței prezintă angajamentele DEO și DEER la schimbarea furnizorului: să modifice procedurile interne, să soluționeze rapid reclamațiile, să-și instruiască angajații și să disemineze ghiduri de informare

Publicat pe Categorii Business, Esential, Furnizare / Distributie / Transport, Semnal
Prima Pagina Actual Esential Consiliul Concurenței prezintă angajamentele DEO și DEER la schimbarea furnizorului: să modifice procedurile interne, să soluționeze rapid reclamațiile, să-și instruiască angajații și să disemineze ghiduri de informare

Urmare a investigațiilor Consiliului Concurenței, Distribuție Energie Oltenia (DEO) și Distribuție Energie Electrică România (DEER) se angajează să modifice procedurile interne aplicate în procesul de schimbare a furnizorului de energie electrică, să soluționeze rapid reclamațiile, să disemineze ghiduri de informare și, mai ales, să-și instruiască angajații.

“Am cerut operatorilor de distribuție să pună anumită ordine în sistemul lor… Au fost măsuri pe care le-am impus CEZ-ului şi Enel-ului. În momentul de faţă tot la companiile astea mari ne uităm, ne uităm să vedem dacă nu blochează migrarea clienţilor de la furnizorii conectaţi, din acelaşi grup cu distribuitorul, dacă nu blochează migrarea furnizorilor spre furnizori noi. La asta ne uităm la CEZ şi la Electrica, pe baza unor sesizări primite de la Enel”, a declarat Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței, la Forumul Energiei organizat de Financial Intelligence.

Consiliul Concurenței supune dezbaterii publice angajamentele formulate de DEO și DEER pentru a elimina îngrijorările concurențiale care au condus la declanșarea investigațiilor privind un posibil abuz de poziție dominantă pe piața de distribuție de energie electrică.

Investigațiile se referă la posibila implicare a DEO, respectiv a DEER, în procesul de schimbare a furnizorului de energie electrică pe piața concurențială aferentă zonelor geografice pentru care cei doi operatori dețin licență de distribuție, în scopul favorizării companiilor de furnizare din cadrul grupului din care fac parte – CEZ, respectiv Electrica – în detrimentul concurenților acestora.

Așadar, cele două companii vor modifica procedurile interne aplicate în procesul de schimbare a furnizorului de energie electrică, astfel încât să se asigure un tratament transparent și nediscriminatoriu tuturor furnizorilor de energie electrică, indiferent de modalitatea de transmitere a cererilor de schimbare a furnizorului. Cele două companii  propun și soluționarea rapidă a reclamațiilor.

În plus, companiile propun soluționarea rapidă a reclamațiilor primite de la furnizori și/sau utilizatori în legătură cu derularea procesului de schimbare a furnizorului de energie electrică, prin crearea de canale speciale pentru înregistrarea, tratarea și soluționarea sesizărilor, precizează Consiliul Concurenței.

În ceea ce privește informarea furnizorilor și a consumatorilor, cele două companii se angajează să implementeze și să disemineze ghiduri cu privire la procesul de schimbare a furnizorului, dedicate furnizorilor de energie electrică, prin care să se detalieze modalitatea de lucru a operatorilor de distribuție cu aceștia în cadrul procesului, precum și ghiduri de informare privind schimbarea furnizorului de energie electrică, dedicate consumatorilor, cu scopul de a spori gradul de conștientizare a acestora cu privire la drepturile în procesul de schimbare a furnizorului.

De asemenea, companiile se angajează să instruiască angajații operatorilor de distribuție implicați în gestionarea cererilor de schimbare a furnizorului de energie electrică, precum și pe cei implicați în soluționarea reclamațiilor, astfel încât să se prevină orice situație în care aceștia intervin în procesul de schimbare a furnizorului sau în gestionarea preferențială a solicitărilor de schimbare a furnizorului, comunică Consiliul Concurenței.

Angajamentele propuse de companie sunt disponibile pe site-ul instituției.

Consiliul Concurenței invită persoanele fizice și juridice interesate să trimită observații cu privire la angajamentele propuse până la data de 18 iunie 2023.


Publicat de

Redacția

Echipa InvesTenergy

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *