„Pentru a accelera electrificarea, trebuie să ne asigurăm că toți consumatorii se simt sprijiniți prin reducerea costurilor inițiale și creșterea simplității”, a declarat Kristian Ruby, secretar general al Eurelectric
La Power Summit 2025, Eurelectric și Accenture au lansat un raport Power2People actualizat, care prezintă cinci angajamente clare din partea furnizorilor de energie electrică pentru a ajuta clienții rezidențiali să se implice în tranziția energetică.
Pe baza unui sondaj realizat în 12 țări și a contribuțiilor furnizorilor, raportul prezintă modul în care industria:
- va comunica mai inteligent
- va implica toți clienții, inclusiv grupurile vulnerabile
- va spori eficiența prin instrumente și sfaturi
- va simplifica serviciile și îmbunătăți accesul
- va promova flexibilitatea pentru a sprijini atât economiile, cât și reziliența sistemului.

Sursă foto: Eurelectric
Concentrate pe o comunicare mai inteligentă, creșterea gradului de conștientizare, eficiență energetică, instrumente ușor de utilizat și stimulente pentru promovarea consumului flexibil, aceste angajamente au fost elaborate pe baza unui sondaj realizat în rândul clienților pentru a înțelege nevoile acestora de a-i sprijini în continuare. Tranziția energetică are nevoie de implicarea tuturor clienților – iar furnizorii de energie electrică își intensifică eforturile pentru a se asigura că nimeni nu este lăsat în urmă. Prin introducerea soluțiilor electrice în viața lor de zi cu zi, clienții rezidențiali pot deveni actori activi cu multiple beneficii. Cu toate acestea, acestea rămân neexploatate de mulți, iar Eurelectric propune noi măsuri.

Sursă foto: Profit.ro
Încă din 2020, sectorul energetic s-a angajat să ofere celor 300 de milioane de consumatori rezidențiali soluții accesibile, transparente și ușor de utilizat. Pentru a se adapta la o nouă realitate modelată de COVID-19, războiul din Ucraina și creșterea costurilor energiei, Eurelectric a comandat un nou sondaj în rândul a peste 2.000 de consumatori din 12 țări, alături de un sondaj în rândul furnizorilor și discuții la masă rotundă. Rezultatele arată o conștientizare puternică, dar o adoptare scăzută: în timp ce 80% iau măsuri pentru a reduce emisiile, doar 23% au adoptat soluții electrificate.
„Criza energetică a generat economii pe termen scurt, dar nu suficiente schimbări pe termen lung. Pentru a accelera electrificarea, trebuie să ne asigurăm că toți consumatorii se simt sprijiniți prin reducerea costurilor inițiale și creșterea simplității”, a declarat Kristian Ruby, secretar general al Eurelectric.
Ca răspuns, sectorul energetic se angajează:
- să comunice mai inteligent cu sfaturi personalizate și alerte în timp real;
- să implice toți consumatorii, inclusiv grupurile vulnerabile, chiriașii și persoanele excluse digital;
- să crească eficiența prin sfaturi personalizate pentru economisirea energiei, instrumente inteligente și asistență pentru renovare;
- să simplifice serviciile energetice cu aplicații intuitive, instrumente automatizate și un acces mai bun la produse;
- să promoveze flexibilitatea cererii pentru a ajuta consumatorii să economisească și să sprijine reziliența rețelei.
O listă completă a propunerilor de politici Eurelectric pentru a permite o tranziție energetică orientată către client, precum și exemple concrete de servicii inovatoare dezvoltate de furnizorii de energie electrică pot fi accesate la următorul link: https://www.eurelectric.org/publications/residential-customers/
Eurelectric a organizat Power Summit 2025 – “Power Play”, cel mai mare și important eveniment anual al asociației europene a industriei energiei electrice. Evenimentul s-a desfășurat în perioada 3-4 iunie, la Gare Maritime, Bruxelles.
InvesTenergy a fost Partener Media al Eurelectric Power Summit 2025.
Sub tema „Jocul de putere”, Power Summit 2025 a reunit factori de decizie politică, lideri ai industriei din Europa, actori cheie pentru a dezbate provocările și oportunitățile care modelează viitorul sectorului energetic.