Marii furnizori spun că aplică legea: 60% dintre clienții Enel și E.ON Energie au primit facturile cu valorile compensate și la prețurile plafonate din luna noiembrie. 50% din clienții E.ON au primit facturi reduse la gaze naturale

Publicat pe Categorii Business, Esential, Furnizare / Distributie / Transport, Semnal
Prima Pagina Actual Esential Marii furnizori spun că aplică legea: 60% dintre clienții Enel și E.ON Energie au primit facturile cu valorile compensate și la prețurile plafonate din luna noiembrie. 50% din clienții E.ON au primit facturi reduse la gaze naturale
  • Mai bine de jumătate din clienții casnici ai Enel Energie și Enel Energie Muntenia s-au încadrat și au primit beneficiile prevăzute în schema de sprijin aprobată, pentru energia electrică. Mai exact, din aproximativ 2.234.000 de facturi la energia electrică emise acestora în decembrie, aproape 60% au fost compensate sau plafonate, potrivit datelor celor două companii ale Enel.

Furnizorii Enel au trimis clienților persoane fizice care se încadrează în prevederile OUG 118/2021 facturi la electricitate aferente lunilor de consum noiembrie și decembrie cu schema de compensare și de plafonare aplicată, precizează reprezentanții celor două companii Enel. Astfel, clienților rezidențialor le-au fost trimise câte o singură factură pentru intervalul de consum menționat, pentru energia electrică. Întregul proces a presupus un efort fără precedent în modificarea sistemelor informatice, pentru a putea aplica prevederile legislative în cel mai scurt timp cu putință, ținând cont de modificările succesive aduse schemei, ultimele fiind publicate în Monitorul Oficial pe data de 18 decembrie,

Și clienții eligibili ai E.ON Energie România au primit facturile pentru energie electrică și gaze naturale cu valorile compensate și la prețurile plafonate, începând cu luna noiembrie 2021, susține compania. Astfel, în facturile aferente lunilor noiembrie și decembrie 2021, aproximativ 60% din totalul clienților casnici la energie electrică și peste 50% din totalul clienților pentru gaze naturale au fost eligibili pentru măsurile de sprijin și au beneficiat de compensare și/sau, respectiv plafonare, conform criteriilor stabilite de lege, potrivit datelor companiei, care se așteaptă ca din luna ianuarie numărul de beneficiari să crească. Este adevărat că nu toți clienții E. ON Energie sunt eligibili pentru schema de sprijin, măsurile de plafonare sau compensare fiind aplicate conform condițiilor de eligibilitate stipulate de lege. Acest lucru se întâmplă dacă prețul este sub plafonul stabilit de lege în contract sau consumatorul are un interval de consum pentru care legea nu prevede o reducere.

E.ON Energie România a emis facturile pentru energie electrică și gaze naturale cu valorile compensate și la prețurile plafonate, acestea fiind calculate începând cu primele zile ale lunii noiembrie 2021 pentru consumatorii casnici, iar începând cu luna decembrie 2021 și pentru consumatorii non-casnici, care se încadrează în prevederile OUG 118/2021, astfel cum a fost modificată și aprobată prin Legea nr. 259/2021.Tipul și cuantumul reducerii de preț, dacă este aplicabil prin lege, se regăsesc în mod explicit pe facturile emise de compania noastră, se precizează într-un comunicat al companiei.

E.ON Energie România susține că nu are niciun profit ca urmare a crizei energetice și nu își mărește cota proprie în facturi.

În acest moment au fost efectuate primele controale ale ANPC pentru a verifica dacă E.ON Energie România aplică Legea 259/2021 și nu au fost identificate neconformități legate de plafonare sau de nivelul de compensare, se precizează în comunicat.

Cu privire la modul în care se aplică mecanismul de compensare precum și criteriile de eligibilitate pe care trebuie să le îndeplinească clienții noștri astfel încât să poată beneficia de măsurile de sprijin, E.ON Energie România a derulat o campanie de informare prin diverse canale de comunicare. Orice client care are nelămuriri referitoare la noile reglementări privind compensarea facturilor, cui i se adresează, când și cum se acordă, poate accesa pagina de site dedicată a companiei pe acest subiect: eon.ro/compensare-facturi-energie. De asemenea, clienții pot accesa secțiunile dedicate acestui subiect și pe paginile web ale Ministerului Energiei și Autorității Naționale de Reglementare în domeniul Energiei.

În cazul în care revizuirea sau clarificările ulterioare aduse legii sau a normelor de aplicare a acesteia implică necesitatea unor corecții, E.ON Energie România îi asigură pe clienții săi că va avea grijă să ia în considerare aceste ajustări pentru următoarele facturi.

E.ON Energie România a făcut mari eforturi pentru adaptarea tehnică, în timp record, a sistemului de facturare, astfel încât aceste modificări impuse de noua legislație să fie implementate rapid, iar clienții să poată beneficia de schema de suport de la stat, încă de la începutul sezonului rece 2021-2022, respectiv din luna noiembrie, se subliniază în comunicat.


Publicat de

Redacția

Echipa InvesTenergy

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *