Nava “verde” fanion a Greenpeace, Rainbow Warrior, a ancorat la Constanța. Semnal privind pasivitatea României în problema schimbărilor climatice!

Publicat pe Categorii Flux energetic, Regenerabile
Prima Pagina Actual Flux energetic Nava “verde” fanion a Greenpeace, Rainbow Warrior, a ancorat la Constanța. Semnal privind pasivitatea României în problema schimbărilor climatice!
  • Eveniment pentru prosumatori la bordul vasului

Nava fanion a Greenpeace, Rainbow Warrior, a ancorat la Constanța timp de 5 zile, pentru a semnala pasivitatea României în problema schimbărilor climatice.

Portul Constanța este prima oprire dintr-un tur european de 5 luni, care promovează soluțiile energetice curate și solicită ambiții mai înalte și acțiuni decisive pentru protejarea climei din partea liderilor europeni, au transmis reprezentanții Greenpeace România, semnalând că, “din păcate, România neglijează problema schimbărilor climatice și se opune acțiunilor ambițioase de protejare a climei, totul în defavoarea mediului și a cetățenilor săi”.

”Ne dorim un plan curajos din partea statului român pentru reducerea utilizării combustibililor fosili. Mai multe țări membre ale UE au stabilit deja un traseu pentru eliminarea cărbunelui din sectorul energetic. România, din contră, sprijină acest sector foarte poluant pentru planetă și sănătatea oamenilor, permițând funcționarea termocentralelor care nu respectă normele europene. Termenul ferm solicitat de noi pentru închiderea producției de energie pe cărbune este 2030”, declară Alin Tănase, coordonator de campanii Greenpeace România.

Greenpeace a ales România pentru această campanie pentru că este încă tributară energiei pe cărbune. Deși are potențial major pentru folosirea energiei din surse regenerabile (soare, vânt), politicienii români au continuat să sprijine, chiar și cu prețul penalizării de către Comisia Europeană, producția pe cărbune, extrem de nocivă pentru mediu și sănătate, susține Greenpeace.

Mâine, 30 mai, va avea loc pe nava Rainbow Warrior  un eveniment pentru prosumatori la Constanta, la care vor participa reprezentanți ai ANRE, Administrației Fondului pentru Mediu, Organizației PATRES.

Teme puse în discuție de orgnizatori – Greenpeace România:

  • barierele întâlnite de prosumatori și cum poate fi îmbunătățit cadrul general pentru prosumatori;
  • cum arată viitorul și ce pre-condiții sunt necesare pentru o generalizare a fenomenului generării distribuite de energie.

Sosisrea navei Rainbow Warrior în România este un mesaj extrem de puternic. Vasul călătorește pe oceanele și mările Terrei pentru proiecte științifice sau pentru a protesta împotriva marilor poluatori. Este o platformă de conectare a celor care cred că pot și vor să ajute planeta. Rainbow Warrior e și una dintre cele mai “verzi” nave din lume: folosește preponderent velele pentru deplasare, nu deversează deșeuri în mare, iar materialele folosite pentru construirea sa au fost alese doar din surse ce respectă normele etice ale Greenpeace.

Mesajul Rainbow Warrior pentru România: stop cărbune, folosiți energie curată!  Este nevoie ca România să folosească cu adevărat potențialul de energie regenerabilă pe care îl are și să-și încurajeze cetățenii să devină producători de energie (prosumatori), prin crearea unui mediu favorabil pentru investiții.

Căpitanul vasului, o legendă

Sosirea vasului la Constanța coincide și cu ultimul tur pentru căpitanul Pete Willcox, o legendă a Greenpeace. El a fost căpitan la bordul primului Rainbow Warrior, scufundat prin detonare de către serviciile secrete franceze (DGSE) în Noua Zeelandă, în 1985, eveniment ce a declanșat un scandal diplomatic internațional. În 2013, aflat la bordul unui alt vas al Greenpeace – Arctic Sunrise – Pete Willcox a fost arestat și reținut timp de 2 luni de armata rusă, alături de alți 30 de activiști. În anul 2014, căpitanul Pete a fost premiat de către publicația britanică The Guardian pentru munca de o viață dedicată mediului. Căpitanul Pete Willcox a navigat peste 400.000 mile în întreaga carieră.

Vasul va fi ancorat în Constanța timp de 5 zile (29 mai – 2 iunie), perioadă în care vor fi organizate diferite evenimente la bord și în port, lângă navă, atât pentru publicul larg, cât și pentru media.


Publicat de

Redacția

Echipa InvestEnergy

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*