Afacerile MET Energy România au crescut cu 12% în 2018. Petre Stroe, CEO: Este absolut necesar să provocăm dezbateri cu consumatorii

Publicat pe Categorii Business
Prima Pagina Business Afacerile MET Energy România au crescut cu 12% în 2018. Petre Stroe, CEO: Este absolut necesar să provocăm dezbateri cu consumatorii

MET Energy România, filială a Grupului elveţian MET, încheie cu succes anul 2018. După două achiziții importante (preluarea firmelor Repower și RWE Energie România) și depășirea cu succes a turbulențelor din piața de energie, compania reușește să își atingă obiectivul stabilit, de îndeplinire a bugetului cu o marjă de profit de 2-3% la prețul de vânzare, se precizează într-un comunicat al companiei.

“Încă nu avem datele financiare finale pentru 2018, dar pot spune, cu satisfacție, că am reușit să realizăm tot ce ne-am propus pentru acest an, și anume: o creștere a afacerilor cu 12%, comparativ cu 2017, cantitatea de energie livrată clienţilor să depăşească 1,7 TWh și să avem în portofoliu peste 1.000 consumatori”, a declarat Petre Stroe, CEO MET Energy România.

O altă reușită a companiei este ascensiunea rapidă în clasamentul furnizorilor pe piața concurenţială din România. Cu aproximativ 5.000 de puncte de consum deservite, MET Energy România reușește să câștige o cotă de piață de aproape de 10%.

“Am stabilit strategia companiei pe următorii 5 ani. Ne propunem o continuă creștere a afacerilor de 1% spre 2% Așa cum am mai spus, modelul de business vertical integrat cere și dezvoltarea unor capacități de producție, regenerabile sau cu utilizarea gazului natural. Analizăm, astfel, oportunitatea construirii unei capacități noi de producție sau achiziția unei capacități deja existente. Cuvintele cheie pentru următorii 5 ani, și nu numai, sunt consolidare și predictibilitate, cu accent pe îmbunătățirea calității serviciului de furnizare în folosul clientului final”, afirmă Petre Stroe.

Pe piaţa de gaze naturale, MET România are o cotă de circa 1%, aflându-se între primii 10 furnizori din ţară. “În contextul noilor surse de gaze naturale, căutăm să ne întărim poziția de furnizor prin dezvoltarea portofoliului de clienți, spune Stroe.  În activitatea de „Parte Responsabilă cu Echilibrarea” (PRE), MET Energy România îşi păstrează locul 2 în clasament, cu circa 1.000 de clienţi deserviţi.

Clientul este în centrul activității MET Energy România. Reputația se câștigă printr-o bună colaborare cu clientul final, iar consultanța acordată pe toată perioada de derulare a contractului este mai importantă decât prețul, mai spune Stroe, insistând pentru necesitatea provocării unor dezbateri cu consumatorii. “Consider că este absolut necesar să provocăm dezbateri cu consumatorii, care să fie ajutați să aibă mai multe cunoștințe în ceea ce privește piața de energie: funcționare, reglementări, prețul energiei (evoluție, estimări) etc.”, consideră Petre Stroe, CEO MET Energy România.

O propunere, adresată ANRE, este licenţierea agenților (brokerilor) în domeniul furnizării de energie. “Așa cum furnizorii au licență, toți actorii pieței, inclusiv agenții de vânzări, ar trebui să fie reglementați și verificați de reglementator, să nu mai fie de capul lor în piață. De asemenea, ne dorim o mai mare predictibilitate fiscala.”, recomandă Stroe.

MET Group este o companie europeană integrată de energie, cu sediul în Elveția, având activități în domeniul gazelor naturale, al energiei și al petrolului, axate pe comerțul en-gros cu mărfuri, precum și în infrastructura energetică și în active industriale. MET este prezent în 15 țări, prin filialele sale, pe 28 de piețe naționale ale gazelor și 23 de centre internaționale de tranzacționare. MET Group are peste 1.700 de angajați, de 32 de naționalități.

În România, filiala grupului – MET Energy România, furnizează energie electrică şi gaze naturale consumatorilor finali și oferă servicii energetice clienţilor săi.


Publicat de

Redacția

Echipa InvestEnergy

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*