„Electrica pune România într-o altă lumină”: Câștigătorii Programului de granturi 2018

Publicat pe Categorii CSR, Flux energetic
Prima Pagina Actual Flux energetic „Electrica pune România într-o altă lumină”: Câștigătorii Programului de granturi 2018

Electrica a desemnat cinci proiecte sociale câștigătoare ale celei de-a treia ediții a Programului de granturi „Electrica pune România într-o altă lumină”.

În competiția națională au fost înscrise 60 de proiecte pentru a primi finanțări în valoare totală de 50.000 euro. Proiectele câștigătoare vizează inițiative din domeniile: educație, sănătate și cultură, și au impact în comunitățile din zonele Sibiu, Cluj, Buzău, Arad, București, cât și la nivel național.

Proiectele câștigătoare sunt:

Kidibot X Quest – Proiectul propune dezvoltarea pe platforma educațională Kidibot (compusă din site-ul www.kidibot.ro și aplicațiile mobile aferente) a unui modul nou software, precum și organizarea unui concurs motivațional pe durata a trei luni, destinat tuturor copiilor cu vârstele între 6-14 ani din România. În cadrul acestui proiect inovator, angajații Electrica vor juca un rol hotărâtor în motivarea copiilor să citească și să învețe mai mult, prin participarea alături de aceştia la un „quest epic” ce își propune să promoveze educația în rândul copiilor. Lucrând în echipe, utilizatorii vor trebui să răspundă la chestionare, să dovedească faptul că au învățat matematică, fizică, chimie, biologie, educație civică, gramatică, astronomie, istorie, geografie etc. și, de asemenea, să ajute la rândul lor alți copii să acumuleze cunoștințe și să fie mai motivați.

Lumină în întuneric! – Proiectul vizează tineri cu deficiențe de vedere care urmează cursurile a patru licee speciale din România (București, Cluj Napoca, Arad și Buzău), care au înclinații spre desen sau pictură. Proiectul include un număr de 10 activități care au ca obiectiv identificarea, dezvoltarea și valorificarea potențialului artistico-creativ al tinerilor din grupul țintă, în direcția facilitării procesului de integrare socială a acestora, având un caracter de pionierat în România. La final va fi realizat un album cu lucrările beneficiarilor proiectului și va avea loc o expoziție cu aproximativ 100 de lucrări. Albumul va fi distribuit ȋn biblioteci și muzee de specialitate.

Stropi de lumină – Proiectul are ca scop crearea, în cadrul Centrului Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 din Sibiu, a unui mediu adecvat pentru punerea în valoare a talentelor artistice ale elevilor cu dizabilități din școala specială sau a celor integrați în școlile de masă, oferind alternative educaționale care să prevină abandonul școlar, și, prin metode de educație nonformală, să crească motivația elevilor pentru educația formală. Pentru atingerea acestui scop vor fi organizate cercuri școlare de dans, muzică și desen, la care vor participa elevii cu dizabilități care manifestă talent în domeniul respectiv. În cadrul cercurilor, elevii vor putea să-și exploreze potențialul creativ și să dobândească abilități de integrare socială. Proiectul își propune și susținerea deplasării elevilor la concursurile artistice de muzică și dans din alte județe ale țării, precum și organizarea unei tabere de creație de 3 zile, tabără care se va constitui ca premiu pentru participarea la activitățile cercurilor timp de un an de zile și cu rezultate deosebite obținute la concursuri.

Autism și tehnologie – Proiectul vizează motivarea și stimularea comunicării a 60 de copii cu Tulburare de Spectru Autist (TSA) și alte întârzieri în dezvoltarea limbajului, recuperarea și integrarea lor educațională prin folosirea tehnologiei în programul terapeutic și educativ. Studiile arată că tehnologia digitală oferă un avantaj important față de metodele tradiționale de învățare, prin faptul că poate fi ușor adaptată pentru diferite stiluri de învățare. Copiii cu TSA învață atât în cadrul sesiunilor de terapie, cât și la școală și acasă. Folosind IPAD-ul și laptopul în cadrul terapiei, copilul învață să asocieze sunetul cu imaginea, îl ajută la desensibilizarea la sunete, la învățarea emoțiilor prin punerea în corespondență a expresiilor emoționale faciale și vocale și îl poate ajuta la dezvoltarea limbajului prin folosirea unei game largi de simboluri și imagini. Astfel, copiii cu tulburare de spectru autist pot dobândi progrese cognitive punctuale. Proiectul se desfășoară în Cluj-Napoca, în cadrul Centrului de zi al Asociației Autism Transilvania, precum și în școlile și grădinițele clujene unde sunt integrați copiii în învățământul special și de masă.

Case luminate în Cartierul Creativ – Proiectul are ca scop final catalizarea regenerării urbane comunitare prin „iluminarea” (atât literală, cât și figurativă) a problematicii caselor abandonate, iluminare care atinge două obiective simultan: atrage atenția asupra stării caselor abandonate și permite o imagine în ansamblu a unui cartier fără case abandonate. Inițial se va face o cercetare a zonei Grivița-Buzești-Cișmigiu și a caselor care ar putea face obiectul proiectului. În urma acesteia, se vor identifica minimum cinci case și se vor alege două case pentru participare în cadrul proiectului. Evenimentul principal va consta în iluminarea interioară, prin plasare de lumini în ferestrele stradale ale celor două case nelocuite, pe parcursul a trei weekend-uri consecutive.

Concursul de granturi „Electrica pune România într-o altă lumină” s-a desfășurat în perioada 27 iulie – 20 septembrie 2018, pe platforma online www.electrica.ro/CSR/program_granturi. Prima fază a programului a fost destinată depunerii de proiecte, în timp ce în a doua fază a fost verificată eligibilitatea acestora. În final, în urma unei evaluări obiective, au fost alese proiectele care vor beneficia de finanțare.


Publicat de

Redacția

Echipa InvestEnergy

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*