„Hydrogen Valley” în Italia. Trenuri pe hidrogen vor înlocui pe cele diesel. Se vor construi instalații de producere a hidrogenului din surse regenerabile, destinate noilor trenuri

Publicat pe Categorii Esential, Investitii / Tranzactii, Semnal, Stiri externe
Prima Pagina Actual Esential „Hydrogen Valley” în Italia. Trenuri pe hidrogen vor înlocui pe cele diesel. Se vor construi instalații de producere a hidrogenului din surse regenerabile, destinate noilor trenuri
  • Memorandum de înțelegere între FNM și Enel Green Power Enel cu scopul de a găsi soluții  de a furniza hidrogen verde – produs exclusiv din energie regenerabilă – pentru mobilitatea feroviară în Lombardia

„Hydrogen Valley” în Italia. Mai exact, în Lombardia, în Sebino și Valcamonica. Se vor achiziționa noi trenuri pe hidrogen, care, din 2023, vor circula pe linia Brescia-Iseo-Edolo neelectrificată, administrată de Ferrovienord (companie deținută 100% de FNM), pentru a înlocui actualele trenuri diesel. Totodată, se vor construi instalații de producere a hidrogenului din surse regenerabile, destinate noilor trenuri.

Examinarea și identificarea celui mai bun mod de a furniza hidrogen verde – produs exclusiv din energie regenerabilă – pentru mobilitatea feroviară în Lombardia, ca parte a proiectului „H2IseO”. Acesta este scopul memorandumului de înțelegere semnat de FNM și Enel Green Power. Acordul semnat de președintele FNM, Andrea Gibelli, și de CEO-ul Enel Green Power, Salvatore Bernabei, prevede înființarea unui grup de lucru care să identifice și să propună cele mai potrivite soluții.

Salvatore Bernabei, CEO al Enel Green Power, a declarat: „Datorită acestui memorandum de înțelegere, angajamentul Grupului Enel de a promova dezvoltarea hidrogenului verde se îndreaptă de această dată către sectorul transportului feroviar neelectrificat. Căutăm în permanență să construim parteneriate pentru a identifica cele mai bune aplicații pentru hidrogenul verde și, astfel, să contribuim la procesul de decarbonizare a economiei.”

 Președintele FNM, Andrea Gibelli, a explicat: „Unul dintre cele mai importante aspecte ale noului nostru plan strategic este mobilitatea cu impact zero asupra mediului. Inițiativa pentru crearea primei Hydrogen Valley din Italia face parte dintr-un plan mai larg ce urmărește crearea de servicii de mobilitate dezvoltate în conformitate cu criteriile de sustenabilitate ecologică, economică și socială. În proiectul H2IseO, intenționăm, de asemenea, să extindem soluția de hidrogen la transportul rutier până în 2025, pornind de la circa 40 de vehicule administrate în Valle Camonica de către FNMAutoservizi (o companie deținută 100% de FNM). Sebino și Valle Camonica au caracteristicile potrivite pentru utilizarea hidrogenului, cu implicarea întregului teritoriu, într-o logică a lanțului de aprovizionare și a economiei circulare. Componenta puternică a inovării ce caracterizează proiectul H2IseO, primul exemplu de decarbonizare totală a transportului public local, îl face un candidat pentru a deveni un model de reprodus în alte zone ale țării.”

În contextul tranziției energetice, hidrogenul poate aduce o contribuție valoroasă la decarbonizarea industriilor cu consum intensiv de energie, cum ar fi sectorul chimic, al aviației, maritim și al transportului feroviar neelectrificat, cu condiția să fie produs într-un mod sustenabil. Enel Green Power se angajează să implementeze și să dezvolte proiecte pentru producerea și utilizarea hidrogenului „verde” sau „regenerabil”, produs prin electroliza apei alimentate exclusiv cu energie regenerabilă. Prin urmare, Grupul a început să analizeze noi modele de afaceri care includ furnizarea de hidrogen verde pentru decarbonizarea sectoarelor industriale, cu parteneriate și proiecte deja în curs de dezvoltare în Chile, Statele Unite și Italia.

Enel Green Power este divizia de energie regenerabilă a Grupului Enel dedicată dezvoltării și operării surselor regenerabile de energie din întreaga lume, fiind prezentă în Europa, cele două Americi, Asia, Africa și Oceania. Enel Green Power este lider mondial în sectorul energiei  verzi, cu o capacitate instalată de circa 49 GW printr-un mix de surse care include energia eoliană, solară, geotermală și hidroenergie, și conduce procesul de integrare a tehnologiilor inovatoare în centrale de energie regenerabilă.

FNM este principalul grup integrat în transport și mobilitate din Lombardia. Reprezintă cel mai important investitor italian privat din sector. FNM S.p.A. este o societate pe acțiuni cotată la bursă din 1926. Acționarul majoritar este Regiunea Lombardia, care deține 57,57% din pachetul de acțiuni. FNM S.p.A. îndeplinește funcții de coordonare strategică și operațională pentru filiale. Acesta operează în domeniul transportului public local pe cale ferată prin FERROVIENORD (100% controlat), NORD_ING (100%) și Trenord (50%); în transportul rutier public prin FNM Autoservizi (100%), Omnibus Partecipazioni (50%), ATV (50%), La Linea (51%) și Busforfun (24,7%); în transportul feroviar de marfă cu DB Cargo Italia (40%), Malpensa Intermodale (100%) și Malpensa Distripark (100%); în mobilitate durabilă cu partajare electrică E-Vai electrică (100%); în TIC cu NordCom (58%); în sectorul energetic cu Nord Energia (60%); în sectorul plăților digitale cu FNMPay (100%).


Publicat de

Redacția

Echipa InvestEnergy

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *