Strategia Grupului Enel: Digitalizarea și orientarea către client, pilonii strategici în următorii 2 ani

Publicat pe Categorii Business, Stiri externe
Prima Pagina Actual Stiri externe Strategia Grupului Enel: Digitalizarea și orientarea către client, pilonii strategici în următorii 2 ani

Grupul Enel a prezentat piețelor financiare și mass-media la nivel mondial, la Londra, planul strategic pentru 2017 – 2019.  Acesta introduce ca piloni strategici digitalizarea și orientarea către client, care să creeze valoare pentru acționarii Grupului.

francesco-starace-ceo-enel-capital-markets-day

„După ce am prezentat planul nostru strategic de transformare la începutul anului 2015, am revenit cu o variantă actualizată, care prevedea atingerea mai rapidă a obiectivelor, la finalul anului trecut. Operațiunile noastre au depășit țintele stabilite, așa că suntem acum în măsură să trecem la nivelul următor al strategiei noastre, cu un an mai devreme. Enel este o organizație mai concentrată, mai eficientă și mai profitabilă, deoarece modelul de afaceri durabil pe care l-am construit are rezultate. În forma actualizată a strategiei, prezentată astăzi, adăugăm digitizarea și orientarea către client drept pârghii pentru a continua crearea de valoare în toate elementele care constituie pilonii noștri strategici. Toate acestea vor îmbunătăți profitabilitatea și fluxurile de numerar, astfel încât putem crește dividendele și putem avea în vedere un program de răscumpărare a acțiunilor noastre, rămânând în același timp pe traiectoria de creștere solidă”, a declarat Francesco Starace, CEO al Enel.

În digitalizarea portofoliului de active, operațiunilor și proceselor Enel și în sporirea conectivității, grupul va investi 4,7 miliarde de euro. Obiectivul este o creștere cumulată a contribuției la EBITDA cu 1,6 miliarde de euro în perioada 2017 – 2019. Totodată, se va pune accent pe consolidarea operațiunilor legate de client pentru a proteja și dezvolta cel mai important activ al Enel, portofoliul de peste 60 de milioane de utilizatori finali.

Grupul Enel și-a propus să continue să implementeze măsurile de eficiență operațională, ce vor aduce economii de 1 miliard de euro în 2019 comparativ cu 2016, în creștere cu 500 de milioane de euro comparativ cu planul anterior, în principal, din reducerea cheltuielilor operaționale (OPEX), datorită digitalizării.

În următorii 2 ani, grupul Italian va pune accent puternic pe rețele și sursele regenerabile de energie, cu adăugarea unui model cu necesități mai reduse de capital „Construiește, vinde și operează” (Build, Sell and Operate – BSO) în domeniul energiei regenerabile.

O altă măsură anunțată din planul strategic este simplificarea Grupului prin reducerea complexității structurii la nivelul tuturor țărilor. Referitor la managementul activ al portofoliului, s-a indicat creșterea rotației activelor până la 8 miliarde de euro, de la 6 miliarde de euro, cu o țintă reînnoibilă, care vizează intervale de câte trei ani. Opțiunea de răscumpărare de acțiuni în valoare de până la 2 miliarde de euro, care urmează să fie supusă aprobării în AGA Enel din 2017

Remunerarea acționarilor: rata de distribuire a dividendelor va fi majorată la 65% din profitul curent net al grupului în 2017 (de la 60%) și la 70% pentru 2018 și 2019 (de la 65%), iar dividendul minim va fi de 0,21 euro pe acțiune pentru rezultatele din 2017.

De la prezentarea de anul trecut a planului, Grupul a obținut rezultate înainte de termen pe fiecare dintre pilonii cheie:

  • Eficiență operațională – reducerea costurilor în numerar cu 10%, în termeni nominali, începând cu 2014;
  • Creșterea industrială – pe drumul cel bun pentru a atinge obiectivul de creștere a EBITDA în 2016. A fost atinsă deja 90% din creșterea EBITDA prevăzută pentru întreg anul 2017;
  • Managementul activ al portofoliului – cesiuni în valoare de 4 miliarde de euro finalizate în mai puțin de 2 ani, înainte de ținta programată de a atinge o reciclare de capital în valoare de 6 miliarde de euro până în 2019;
  • Remunerarea acționarilor – rămânem angajați să oferim dividende atractive și în creștere. Rata de distribuire a dividendelor a crescut la 60%, de la 40%, iar dividendul pe acțiune a crescut cu circa 30% față de 2014.

Publicat de

Redacția

Echipa InvesTenergy

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *