Pierderea poziției deținută pe piață, reducerea cereri de gaze pe piața internă, legislație limitativă – noile redevențe, dividende la 90%, instabilitate legislativă, presiune socială determinată de creșterea prețurilor, colapsul sistemului centralizat de încălzire sunt amenințări pentru companie
Consolidarea poziției pe piețele de furnizare a energiei, intrarea pe piața de energie regenerabilă, creșterea portofoliului de resurse și rezerve de gaze, descoperirea de resurse noi sunt obiectivele strategice ale pentru următorii 2 ani. Compania are în plan dezvoltarea afacerilor prin abordarea de noi piețe la nivel intern și internațional, precum și crearea de valoare pentru acționari prin dezvoltarea de noi servicii și produse.
Conducerea Romgaz propune spre aprobare acționarilor, în ședința AGOA din 17 aprilie, Strategia de dezvoltare în perioada 2018 – 2020. Consiliul de Administrație a avizat obiectivele strategice ale societății în data de 12 martie.
Pentru a fi un jucător activ, profitabil și competitiv pe piața de producere a gazelor naturale și a energiei electrice, precum și un jucător important pe piața regională de energie, Romgaz trebuie să urmărească atât o dezvoltare intensivă pe piața locală, cât și la nivel internațional, se precizează în Strategia de dezvoltare a companiei pe următorii 2 ani.
Direcțiile de dezvoltare ale Romgaz:
- export gaze în regiune;
- export energie electrică;
- explorare- exploatare gaze în regiune;
- clienți noi în România;
- consolidare pe piața de energie electrică;
- parcuri energie regenerabilă;
- GAS to Power – cogenerare;
- distribuție și/sau furnizare Gaz Natural Comprimat (CNG);
- industria petrochimică.
Liberalizarea prețului, dereglementarea pieței, piața de electricitate în creștere, energie regenerabile, parteneriatele, dezvoltarea condițiilor de acces pe piața regională de energie, respectiv exportul de energie, deținerea de depozite de înmagazinare subterană a gazelor care pot fi folosite în scop comercial sau tehnologic sunt oportunități pentru dezvoltarea Romgaz.
Analiza SWOT evidențiază atât punctele tari, cât și cele slabe, precum și amenințări pentru companie în următorii 2 ani. Romgaz este un brand puternic, are o reputație solidă, o poziție financiară puternică, un portofoliu diversificat, cu risc scăzut, resurse și active importante etc. Cu CTE Iernut, deține experiență și perspective în piața de electricitate. De partea cealată, la puncte slabe, sunt enumerate: declinul rezervelor, apetit de risc scăzut, grad mare de risc în activitatea de investiții , provizorat la nivelul conducerii, lipsa expertizei în trading-ul internațional cu energiei și în dezvoltarea proiectelor internaționale de explorare-exploatare.
În strategia de dezvoltare, șefii Romgaz trebuie să țină cont de o serie de amenințări, și anume: pierderea poziției deținută pe piață, reducerea cereri de gaze pe piața internă, legislație limitativă – noile redevențe, dividende la 90%, instabilitate legislativă, presiune socială determinată de creșterea prețurilor, colapsul sistemului centralizat de încălzire.
Romgaz Mediaş a afişat un profit net în creştere cu 82,4% în 2017, cel mai mare profit înregistrat de companie de la listarea la Bursa de Valori Bucureşti şi London Stock Exchange (LSE).